خبر خوب برای کودکان کار: آموزش رایگاه فعالیت‌های ورزشی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری پایتخت با اشاره به وسایل ورزش بوستان های پایتخت گفت: در گذشته نگرانی در خصوص استاندارد نبودن این وسایل بود اما باید گفت که وسایل ما هیچ گونه ایرادی ندارند و تنها مشکل نحوه آموزش و استفاده صحیح از این وسایل است.

خبر خوب برای کودکان کار: آموزش رایگاه فعالیت‌های ورزشی
کد خبر: 425681
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۰۷:۵۵:۲۷

اعتمادآنلاین| امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری پایتخت با اشاره به وسایل ورزش بوستان های پایتخت افزود: در گذشته نگرانی در خصوص استاندارد نبودن این وسایل بود اما باید گفت که وسایل ما هیچ گونه ایرادی ندارند؛ به طوری که رئیس فدراسیون بدنسازی طی بازدید و تست وسایل اعلام کرد که تنها مشکل نحوه آموزش و استفاده صحیح از این وسایل است. به همین منظور در حال ضبط برنامه هایی برای استفاده صحیح از وسایل بوستان ها هستیم.


محسنی همچنین ادامه داد: در آینده نیز مربیانی را برای 2200 بوستان در نظر خواهیم گرفت تا نسبت به آموزش شهروندان اقدام کنند. همچنین به زودی 15 میلیاردتومان وسایل و تجهیزات با همراهی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برای بوستان ها خریداری خواهد شد.


مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با تاکید بر ورزش کودکان کار اظهارکرد: در سریع ترین زمان ممکن و با ارتباط با سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در این حوزه فعالیت خواهیم داشت و می توان با کمک مربیان به صورت رایگان نسبت به آموزش کودکان کار در ورزش های مختلف اقدام کرد.


وی درباره نگرانی درباره وضعیت حوزه ورزش باتوجه به شیوع کرونا افزود: در چنین شرایطی استارتاپ ها به کمک صنعت و بیزینس ها می آیند. تجارت های بزرگ دنیا رفتارهای استارتاپی را به خود اختصاص می دهند و به رفتارهای جدید تبدیل می شوند که با کمک از این علم جدید می توانیم فعالیت های جدیدی را از خود نشان دهیم.

محسنی با بیان فعالیت سازمان ورزش با 3 میلیون مخاطب ورزشی و ارایه 19.5 میلیون سانس ورزشی در سال گذشته یادآور شد: در حال حاضر 58 مجموعه ورزشی سازمان، ورزش های کم برخوردار را به دلیل شیوع کرونا و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به خود اختصاص داده اند اما متاسفانه مخاطب ما بین 10 تا 15 درصد بیشتر نیست.


وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مسئولین ستاد کرونا در خصوص ورزش های همگانی گفت: در جلسه با پلیس امنیت، دادسرای ارشاد اسلامی و ... نتایج خوبی را دریافت کرده ایم، به طوری که در خصوص برپایی ورزش همگانی در بوستان های پایتخت هیچ مشکلی وجود ندارد. در آینده نزدیک هم با رعایت فاصله اجتماعی و با یکی از طرح های استارتاپ ورزشی می توان با رعایت فاصله اجتماعی و برپایی کاور و باکس تک نفره در بوستان ها به ورزش پرداخت.

محسنی ادامه داد: طی جلسات اخیر در حال متقاعد کردن ستاد ملی کرونا هستیم که ورزش هایی که از سوی این ستاد ممنوع اعلام شده است را در صورتی که شرایط شهر تهران در وضعیت زرد باقی بماند و به سمت وضعیت هشدار نرود، بتوانیم اجرا کنیم.

وی در خصوص تعامل با بخش خصوصی در زمان شیوع ویروس کرونا خاطرنشان کرد: سازمان ورزش اولین سازمانی در کشور بود که اعلام کرد از مجموعه های اجاره ای، اجاره ای دریافت نخواهد کرد.

محسنی در ادامه به پویش "آماده باش ورزش همگانی" که در سطح کشور کلید خورده است اشاره کرد و گفت: این پویش 50 روز زمان را به خود اختصاص می دهد که کار مشترکی از وزارت وزرش، فدراسیون ورزش های همگانی و سازمان ورزش شهرداری تهران است که امیدواریم بتوانیم در این پویش فعالیت های ورزشی شهروندان تهرانی را احیا کنیم.


وی با اشاره به همکاری با وزارتخانه ها، نهادها، سازمان و ارگان های مختلف گفت: علاوه بر همکاری با وزارت ورزش و جوانان، با وزارت آموزش و پرورش، ورزش نیروهای مسلح، ورزش ارتش، ورزش سپاه، ورزش بسیج، ورزش ناجا، وزرات علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و ... نیز ارتباط کاری و تنگاتنگ داریم.


بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، محسنی با اشاره به تغییر سبک زندگی طی سال های گذشته اظهارکرد: در این راستا برنامه هایی همچون 80 برنامه ورزش در خانه، 30 برنامه بازی در خانه و سومین دوره لیگ بازی های رایانه ای را راه اندازی کرده ایم. همچنین در مناطق 22گانه شهر تهران به صورت محلی نیز فعالیت های ورزشی انجام می شود که می توان به تلنت پدر- فرزند و تلنت مادر- دختر اشاره کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها