«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت چه گذشت؟ / رئیس‌جمهوری نیامد / جهانگیری اجازه صحبت پیدا نکرد

جلسه رای اعتماد مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی صمت برگزار شد و نمایندگان با انتقاد از عدم حضور رئیس‌جمهوری به او اعتماد نکردند.

در جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت چه گذشت؟ / رئیس‌جمهوری نیامد / جهانگیری اجازه صحبت پیدا نکرد
کد خبر: 425687
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۰۸:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه رای اعتماد به حسین مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت در جلسه امروز چهارشنبه 22 مرداد برگزار شد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری به نیابت از رئیس‌جمهوری و دولت در صحن علنی حاضر شد.

گفتنی است که این اولین جلسه رای اعتماد به وزرای دولت در مجلس یازدهم است.

برخی از نمایندگان مجلس نسبت به عدم حضور رئیس‌جمهوری در جلسه علنی مجلس اعتراض کردند. بر همین اساس هیات‌رئیسه مجلس با استناد به قانون و تاکید بر حضور و دفاع رئیس‌جمهوری از وزیر پیشنهادی، اجازه صحبت و دفاع به جهانگیری ندادند.

چرا روحانی در جلسه بررسی صلاحیت مدرس خیابانی حاضر نشد؟

همچنین بعد از پایان صحبت‌های مدرس خیابانی و دفاع ازبرنامه خود علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم حضور رئیس‌جمهوری اخطار قانون اساسی داد و این عمل رئیس‌جمهور را بر حرمتی به مجلس قلمداد کرد.

محمدباقر قالیباف، در جلسه صحن علنی مجلس و در پاسخ به انتقادات نمایندگان درباره عدم حضور رئیس‌جمهوری در صحن علنی مجلس در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، گفت: نامه‌ای از طرف ستاد ملی کرونا رسمی و کتبی به هیات رئیسه مجلس ارسال شده و در آن بر عدم حضور رئیس‌جمهوری در صحن علنی تاکید شده است.

او در ادامه عنوان کرد که رئیس‌جمهوری براساس قانون از ستاد ملی کرونا برای حضور در مجلس استعلام گرفته و این ستاد اعلام کرده‌اند که صلاح‌نمی‌بینند در شرایط کرونا ایشان در صحن علنی مجلس حاضر شوند.

موافقان و مخالفان مدرس خیابانی چه گفتند؟

در ادامه موافقان و مخالفان مدرس خیابانی در مجلس یازدهم درباره نقاط ضعف و قوت او صحبت کردند که برخی از نکات آن را در ادامه می‌خوانید:

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار در مجلس یازدهم در مخالفت با وزارت وزیر پیشنهادی صمت در جلسه علنی امروز مجلس با انتقاد شدید از عملکرد دولت و شخص مدرس خیابانی خطاب به جهانگیری که در صحن علنی حضور داشت، گفت: آقای جهانگیری به جای اینکه اینقدر به فکر جا انداختن آدم‌هایتان باشید یک کمی هم به فکر مردم باشید. آقای مدرس بازداشتی فتنه را در رأس یکی از شرکت‌های بزرگ بازرگانی گذاشته‌اید. کسی که مراجع رسمی در موردش نامه‌ داده‌اند و گفته‌اند که به او پست داده نشود. آقای مدرس شما این فرد را در همین روزهای اخیر در هیأت مدیره یکی از مجموعه‌های بزرگ وزارتخانه گذاشته‌‌اید.

نماینده سبزواربیان کرد: آقای خیابانی یک مدیرکل اصلی که باید انتصابات شما را اداره کند مدیرکل شما سابقه رئیس دفتری یکی از سران فتنه را در کارنامه کاری خود دارد.

او ادامه داد: با فشار دفتر رئیس‌جمهور و فشار آقای جهانگیری آقای مدرس خیابانی در 15 ماه گذشته به عنوان قائم مقام و معاون تام‌الاختیار در وزارت صمت در دوره آقای رحمانی انتخاب شد در حوزه خودرو آقای خیابانی مکرر مصاحبه می‌کند و می‌گوید 19 درصد افزایش تولید داشته‌ایم و این در حالی است که نه تنها ما افزایش تولید در حوزه خودرو نداشته‌ایم بلکه کاهش 20 درصدی تولید در بخش خودرو بوده‌ایم.

مدرس خیابانی: دغدغه معیشت مردم را دارم

همچنین حسین مدرس خیابانی، وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت در بخشی از دفاعیات خود با بیان اینکه من هم در کنار نمایندگان محترم دغدغه معیشت مردم را دارم،‌ گفت: در طراحی برنامه‌های خود حول چهار محور اصلی حقوق بخش تولید و جهت تولید با اتکا بر توان ساخت داخل، توسعه سرمایه گذاری و تکمیل طرح‌های تولیدی،‌ توسعه صادرات و کنترل واردات و تنظیم بازار تلاش خواهم کرد تا علاوه بر حفظ آرامش بازار به واسطه تضمین فراوانی کالا با تکمیل طرح های نیمه تمام، احیای واحدهای راکد و تعطیل صنعتی و معدنی و فعال سازی ظرفیت های خالی تولیدی، ضمن عمل به فرمان مقام معظم رهبری، به اشتغال به عنوان یکی از مطالبات به حق ملت شریف ایران عنایت ویژه داشته باشم.

مدرس خیابانی گفت: این برنامه برگرفته از شرایط محیطی و تکانه های بیرونی و تحولات داخلی شاخص های کلان اقتصادی و تهدید ها و فرصت هایی است که تحت 7 محور و 40 برنامه و 170 پروژه عملیاتی به منظور بهره برداری از ظرفیت تمامی استان ها و مناطق مرزی تدارک دیده شده است، اطمینان می دهم وزارت صنعت در دوره جدید فعالیت خود همچون ماه های گذشته با هرگونه واردات بی رویه به شدت ممانعت کند و از این آسیب مراقبت لازم را به عمل آورد.

او ادامه داد: امسال که با فرمایش مقام معظم رهبری سال جهش تولید عنوان گرفت وزارت صنعت برنامه ای مهم تر از برنامه ساخت داخل و جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای مشابه داخل ندارد، جلوی واردات کالاهای مشابه داخل را گرفته و خواهم گرفت،دمعتقدم فرصت تحریم برای اتکا و خودکفایی و استقلال صنعتی مشابه استقلال صنایع نظامی و دفاعی فرصتی بی بدیل است،دامروز اقتصاد بدون نفت را تجربه می کنیم و ماه هاست که اقتصاد نفتی کشور را اداره می کنیم، کسانی که می گویند مدرس خیابانی باعث کاهش صادرات شده بدانند در دورانی که من قائم مقام بودم صادرات غیرنفتی حدود 41.3 میلیارد دلار با ارزش 135 میلیون تن به 100 کشور دنیا با شدیدترین تحریم ها انجام گرفته است.

مدرس خیابانی از سد مجلس نگذشت

به گزارش اعتمادآنلاین ، در جلسه بررسی صلاحیت مدرس خیابانی که امروز چهارشنبه 22 خرداد برگزار شد، پس از استماع دفاعیات موافقان، مخالفان و شخص وزیر پیشنهادی؛ نمایندگان با 140 رای مخالف، 104 رای موافق و 10رای ممتنع از مجموع 254 آرا ماخوذه با حضور حسین مدرس خیابانی در وزارت صنعت معدن و تجارت مخالفت کردند.

گفتنی است که یکی از مهمترین انتقادات نمایندگان مجلس یازدهم در کنار تاخت و تازها به عملکرد دولت و وزیر پیشنهادی صمت، عدم حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی بود.

این مطلب در حال تکمیل است ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها