موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی:

خودروسازان باید پاسخگوی تلاطم در بازار خودرو باشند

یک عضو کمیسیون اقتصادی بیان کرد: امروز تلاطم در بازار خودرو وجود دارد و خودروسازان باید پاسخگو باشند. برای مردم ایجاد سوال شده است که قیمت‌های سرسام‌آور با این کیفیت پائین برای چیست؟

خودروسازان باید پاسخگوی تلاطم در بازار خودرو باشند
کد خبر: 425703
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۰۸:۳۸:۲۳

اعتمادآنلاین| علی موسوی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از خودرو سازان که برخی از نمایندگان خواهان آن هستند، گفت: وظیفه نماینده این است که اگر در جایی مشاهده کرد که احتمال فساد و یا کم‌کاری وجود دارد، دست به کار شوند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از خودروسازی یک امر خوب و لازم است.

وی تاکید کرد: اگر یک نماینده مجلس تشخیص دهد جایی تحقیق و تفحص لازم است و این کار را هم انجام دهد، یعنی وظیفه قانونی خودش را انجام داده است. ما باید به این وظیفه قانونی احترام بگذاریم و برایش ارزش قائل شویم.

نماینده ملکان بیان کرد: نمایندگان می‌خواهند با تحقیق و تفحص متوجه شوند در خودروسازی چه اتفاقی افتاده و می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: امروز تلاطم در بازار خودرو وجود دارد و خودروسازان باید پاسخگو باشند. برای مردم ایجاد سوال شده است که دلیل قیمت‌های سرسام‌آور با این کیفیت پائین خودروها چیست؟

این عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: اینها همه نکاتی است که در جامعه مطرح می‌شود و ما به عنوان نماینده پیگیری می‌کنیم و خودروساز باید برای آنها جوابی داشته باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امروز خودروسازان به تعهدات قبلی خود عمل نکرده‌اند اما مجدداً برای محصولات دیگر دست به پیش فروش زده‌اند آیا نظارتی روی بازار خودرو نیست، گفت: اگر واقعاً خودروسازان به تعهدات قبلی‌شان عمل نکرده‌ اند اما مجدداً ثبت نام می‌کنند و تعهد جدیدی را به تعهدات قبلی اضافه می‌کنند، این کار اصلا درست نیست.

موسوی افزود: یک زمانی آمار تولید بالا است و خودروساز علیرغم تعهد قبلی ثبت‌نام مجدد انجام می‌دهد اما در حال حاضر که آمار تولید و کیفیت پایین است، اصلا کار درستی انجام نمی‌دهند.

وی تاکید کرد: البته افزایش آمار تولید هم باید باتوجه به گذاره‌های علمی و درست باشد اما با این وضعیتی که آمار تولید خودروسازان نشان می‌دهد و به تعهدات قبلی‌شان هم عمل نکرده‌اند، این کار غلط است.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که بسیاری از مشاغل از بیماری کرونا آسیب دیده‌اند، دولت و مجلس چه کاری باید در این زمینه انجام دهند، عنوان کرد: اکثریت مشاغل از کرونا آسیب دیده‌اند و اقتصاد هم متاثر از کرونا شده است، از همین جهت می‌گویند اقتصاد کرونایی و دولت باید برنامه‌هایی برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تولید و اقتصاد باید روی روال بیفتد تا بتوانیم آسیب‌های کرونا را جبران کنیم، امید است در سال جهش تولید، تولید نفسی بکشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها