یکی از دیپلمات‌های ارشد سازمان ملل:

قطعنامه آمریکا احتمالا تا روز جمعه شکست خواهد خورد

یکی از دیپلمات‌های ارشد سازمان ملل گفت، پیش‌نویس جدید قطعنامه چهارپاراگرافی آمریکا علیه ایران همچنان مجوز تحریم‌های نامحدود ایران را صادر می‌کند، بنابراین احتمالاً این قطعنامه تا روز جمعه شکست خواهد خورد.

قطعنامه آمریکا احتمالا تا روز جمعه شکست خواهد خورد
کد خبر: 425725
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۰۹:۱۵:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌‌ اواخر شب گذشته، خبرگزاری رویترز از اقدام واشنگتن در اصلاح قطعنامه پیشنهادی‌اش برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران به امید ترغیب اعضای شورای امنیت به تمدید تحریم‌های ایران خبر داد.

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) در گزارشی در خصوص قطعنامه جدید واشنگتن نوشت، علی‌رغم آنکه این قطعنامه ممکن است حمایت تعداد بیشتری از اعضای شورای امنیت از این قطعنامه را جلب کند اما بعید است که بتواند بر مخالفت روسیه و چین غلبه کند.

این خبرگزاری انگلیسی که گفته، متن پیش‌نویس‌ قطعنامه جدید آمریکا را مشاهده کرده‌ است، می‌گوید که متن جدید تنها حاوی چهار پاراگراف بوده و تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمان تصمیم‌گیری نهایی شورای امنیت تمدید می‌کند و در آن با ربط دادن تحریم‌های ایران به صلح و ثبات جهانی ذکر شده است که «حفظ صلح و امنیت جهانی امری ضروری است».

با این حال، دیپلمات‌های غربی در خصوص پیش‌نویس جدید قطعنامه آمریکا علیه ایران تأکید کرده‌اند که این پیش‌نویس جدید ساده علی‌رغم آنکه ممکن است حمایت‌ بیشتری را در شورای امنیت جلب کند اما بعید است که بتواند روسیه و چین را متقاعد کند که رأی ممتنع دهند.

«ریچارد گاون» مدیر «گروه بحران بین‌المللی» در سازمان ملل با اشاره به قطعنامه جدید آمریکا در صفحه تویتیر خود نوشت: «اجازه ندهید که مختصر بودن پیش‌نویس جدید آمریکا شما را گول بزند. نکته کلیدی این است که این (پیش‌نویس) مجوز تمدید نامحدود تحریم‌های تسلیحاتی ایران را می‌دهد و ... چین و روسیه چنین چیزی را دوست *ندارند*. بنابراین به احتمال خیلی زیاد، پس این پیش‌نویس آمریکا تا روز جمعه شکست خواهد خورد».

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها