کد خبر: 425730
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۰۹:۳۳:۰۰
| |

علی صارمیان با اشاره به مصاحبه پرویز فتاح در یادداشتی نوشت:

جایگزینی نمایش به جای چالش

باور کنید کارنامه شما برای هر پست دیگری از جمله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، بستگی به موفقیت جنابعالی با اختیارات و گردش مالی مکفی در چالش با مشکلات مستضعفین دارد نه نمایش‌هایی که لااقل مخالف تقواست چرا که کفر به معنای پوشاندن است.

جایگزینی نمایش به جای چالش
کد خبر: 425730
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۰۹:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی صارمیان در یادداشتی نوشت: من مجموعا علاقه‌مند بعضی خصال نیک افراد مستقل اصولگرا هستم. جایی که بر اصول می‌ایستند‌ اما از عکس سیل گلستان تاکنون؛ سیر قهقرایی آقای فتاح در ذهن من و افراد بی‌طرف دیگر که ماقال را می‌بینند آغاز شد. علتش احساسات منفی نیست. علتش جایگزینی نمایش به جای چالش است. افراد زرنگ‌باشی معمولا سس زیاد را بر غذای فاقد کالری می‌ریزند. دلخواه آدم‌های عجول می‌شوند. این زندگی فست‌فودی خوشمزه، مخالف سلامت بدن جامعه است و مگر روزنامه‌نگار وظیفه‌ای جز جداسازی سره از ناسره دارد؟ چیزی که فتاح را به دل می‌نشاند، تصوری از شجاعت چالش با مشکلات حوزه‌اش بود ولی هرروز این شجاعت چالش به اعتماد به نفس کاذب نمایش مقابل دوربین میل می‌کند. تصور کنید که آقای فتاح یک جراح است که بیمارستانی را به او سپرده‌اند و او به جای جراحی‌های ضروری به کوتاه کردن موی بیماران مبادرت می‌کند. خوشگل‌سازی اقدامات به خصوص با جذب تیم‌های پرگوی تبلیغاتی آقای احمدی‌نژاد، در یکسال گذشته، آن خلوص را به رنگارنگی خروس مبدل کرده است. از این بگذریم. آقای فتاح عزیز؛ آیا جنابعالی قصد دارید جای پرنشدنی احمدی‌نژاد را پر کنید؟ می‌توانم تا دوسال آینده تمام دیالوگ‌های‌تان را حدس بزنم و در همین‌جا بنویسم.‌ سخن‌هایی از این قبیل: چپ و راست بر سر من ریخته‌اند. از حلقوم‌شان بیرون می‌کشم. من فقط یک افشاگری کردم و تاوان می‌دهم.‌ مردم عزیز من تنها هستم... اینها ادبیات جناب دکتر احمدی‌نژاد است و من بعد از تصدیق سخن رییس جمهور سابق می‌پرسم، با بیش از 700 میلیارد دلار چه کردی مرد؟ گردش مالی آن درآمد می‌توانست ایران را چین یا هند کند. چون درآمد اولیه با ضریب گردش مالی باعث رشد گسترده اقتصادی می‌شود‌.

حالا هم با تصدیق سخنان جناب فتاح می‌پرسم، گیرم تمام اموال و املاک را پس گرفتی، چه برنامه‌ای داری که آن را چسب زخمی بر جراحت مستضعفین کنید. آقای فتاح مگر می‌توان بدون دیتای روشن؛ برنامه‌ای جهت حمایت سیستماتیک محرومان ریخت؟ به مردم بگویید تعداد عائله شما چقدر است؟ جمعیت زیر خط فقر مطلق که معلوم است. آیا آنها مستضعفین مد نظر بنیاد هستند؟ اگر آنها نیستند، پس مشخصات آنها چیست؟ دستگاه مستضعف‌یابی که وجود ندارد. مگر آنکه به میل ملوکانه به افراد کمک کنید. مساله بعدی این است که چقدر درآمد بنیاد است و چقدر از این درآمد طی کدام حسابرسی خرج مستضعفین می‌شود؟ اگر املاک بنیاد را روسای جمهور و سپاه و بقبه به شما بدهند، آنها را چگونه مصرف می‌کنید؟ نفری یک متر به مستضعفین می‌دهید؟ نشد آقای فتاح. بخش حمایتی و توزیع جهیزیه و غذای گرم را سپر بلا کرده‌اید. جامعه از شما شفافیت و عددهای قابل راستی‌آزمایی و برنامه‌های اعلامی و هدف قابل دسترس می‌خواهد. شما به جای این کار، بخشی از صحنه نمایش را نورافکن انداختید تا باقی صحنه نمایش در تاریکی فرو برود و کسی نپرسد. اما هم نظام و هم مردم یک‌بار این شعبده‌بازی را کامل دیده‌اند. در هر مسوولی تشخیصش خواهند داد. شما از آنها بازیگرتر نیستید. آلودگی دیگران، نباید موجب امتناع شما از شفافیت شود. کاش این افشاگری‌ها به همراه اقدامات امتناعی و ایجابی بود که عصایی زیر بغل دولت و ملت و نظام سیاسی می‌گذاشت نه آنکه کاخ‌ها را بگیرید و حتی یک درصد از بیکاری یا فقر کوخ‌نشینان کم نشود. چالش یا نمایش؟ این مساله ما با همه افراد در طریقت استاد شما احمدی‌نژاد و سایر مسوولانی است که کم و بیش به این طریقت جذاب روی می‌آورد. از نمایش کم کنیم و به چالش با غول‌های مشکلات بپردازیم. باور کنید کارنامه شما برای هر پست دیگری از جمله ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد، بستگی به موفقیت جنابعالی با اختیارات و گردش مالی مکفی در چالش با مشکلات مستضعفین دارد نه نمایش‌هایی که لااقل مخالف تقواست چرا که کفر به معنای پوشاندن است.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها