نماینده ویژه وزیر خارجه قطر:

بیانیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس صرفا دیدگاه دبیرخانه این شوراست

مطلق بن ماجد القحطانی، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری در حل اختلافات تاکید کرد که مواضع توافق شده شورای همکاری خلیج فارس معمولا از طریق مصوبات نشست های وزرای خارجه کشورهای عضو این شورا صادر می‌شود، نه ازطریق بیانیه‌های دبیرکل که صرفا نشانگر دیدگاه دبیرخانه این شورا می باشد.

بیانیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس صرفا دیدگاه دبیرخانه این شوراست
کد خبر: 425740
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۰۹:۵۴:۰۶

اعتمادآنلاین| القحطانی در واکنش به بیانیه دبیرخانه شورای همکاری که خواستار تمدید تحریم بین المللی تسلیحاتی ایران شده بود، افزود: ما در قطر معتقدیم تحریم های کنونی علیه ایران منتج به نتایج مثبتی نمی شود و موجب حل بحران‌ها نمی‌گردد و حل بحران‌ها باید فقط از طریق گفت‌وگو صورت پذیرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که ایران کشوری همسایه است و ما روابطی مبتنی بر حسن هجواری و همسایگی با یکدیگر داریم و موضع ایران به خصوص در خلال محاصره ظالمانه کنونی علیه قطر مورد تقدیر دولت و مردم قطر می‌باشد.

القحطانی افزود: در حالی که کشورهای محاصره کننده اقدام به اتخاذ اقدامات یکجانبه می کنند، دولت قطر گفت‌وگو را برگزیده و این سیاست دائمی ما است و ما به دنبال روابطی خوب با همه و بین همه کشورها هستیم.

وی افزود: موضوع امنیت منطقه ای نیازمند گفت‌وگوی جامع و حقیقی بین همه طرف های مرتبط با امنیت منطقه است، ولی سیاست عنادورزی و انکار تنها منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

القحطانی خواستار گفت‌وگوی مبتنی بر احترام به قوانین بین‌المللی و نیز احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها شد و افزود: قطر متعهد به اصل کنترل تسلیحات و عاری سازی منطقه خاورمیانه از سلاح کشتار جمعی با رعایت حق کشورها در استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها