کد خبر: 425841
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۴:۲۵:۵۴
| |

واکسن کرونا ترمز طلا را کشید

-پس از آنکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در گزارشی اعلام کرد این کشور برای اولین بار در جهان موفق به کشف واکسن بیماری مرگبار کرونا شده است و حتی یکی از دختران وی این واکسن را تجربه کرده است،‌ بهای جهانی طلا  با افت شدیدی روبرو شد.

واکسن کرونا ترمز طلا را کشید
کد خبر: 425841
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۴:۲۵:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ فلز زرد بلافاصله به انتشار خبر ساخت واکسن کرونا توسط روسیه واکنش نشان داد و به پایین‌تر از دو هزار دلار سقوط کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، در معاملات صورت گرفته در روز چهارشنبه هر اونس طلا به یک هزار و 900 دلار سقوط کرده است. این رقم در مقایسه با معاملات صورت گرفته در روز جمعه با کاهش 140 دلاری روبرو شده است.

بهای طلا در بازارهای آمریکا نیز با 2 درصد کاهش به یک هزار و 872 دلار و 19 سنت رسیده است که کمترین رقم معامله شده در در سه هفته گذشته به شمار می‌آید.

پوتین دیروز ( سه شنبه)‌ اعلام کرد نخستین واکسن کرونا در روسیه ثبت شده است.

به گفته وزیر بهداشت روسیه ، واکسن کرونا در مرکز گمالایا و بر پلتفرم مشخص ساخته شده و قرار است بر این پایه 6 واکسن دیگر ساخته شود.

این در حالی است که به درخواست یک انجمن پزشکی از وزارت بهداشت روسیه خواسته شده بود، به دلیل مشخص نشدن ابعاد مخاطرات احتمالی این واکسن، کار ثبت رسمی آن را به تاخیر بیندازد.

براساس گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، در گزارش رسمی سایت ثبت رسمی دارو در روسیه، مقابل واکسن کرونا نوشته شده است که اول ژانویه سال آینده (دیماه امسال) این واکسن در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها