کد خبر: 425858
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۴:۵۷:۳۶
| |

وزیر امور خارجه آمریکا:

اقتدارگرایی روسیه، چین و ایران، آزادی‌های مختلف در جهان را تهدید می‌کنند

وزیر امور خارجه آمریکا در اولین مقصد سفر به شرق اروپا ادعا کرد روسیه، چین و ایران تهدیدی برای آزادی‌ در سرتاسر جهان هستند.

اقتدارگرایی روسیه، چین و ایران، آزادی‌های مختلف در جهان را تهدید می‌کنند
کد خبر: 425858
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۴:۵۷:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌ پامپئو روز چهارشنبه پس از دیدار با همتای خود در این کشور، در حساب توئیتری خود نوشت: «مفتخرم که با [توماس] پتریسک در [شهر] تاریخی پیلسن گفت‌وگو کردم».

وی افزود: «با دوستان خود در جمهوری چک تلاش می‌کنیم در مسیری شفاف برای استفاده از نسل پنجم اینترنت و دیگر مسائل جهانی حرکت کنیم».

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» پامپئو روز سه شنبه در بدو ورود به جمهوری چک، مدعی شد اقتدارگرایی روسیه، چین و ایران، آزادی‌های مختلف در سرتاسر جهان را تهدید می‌کنند.

این روزنامه نوشت، پامپئو قصد دارد در این دور از سفر به کشورهای اروپای شرقی، بر میزبان‌های خود فشار اعمال کند تا با نفوذ چین و روسیه مقابله کنند.

دولت آمریکا قصد دارد بیش از 5 هزار نیروی آمریکایی را که قرار است آلمان را ترک کنند، در کشورهای اروپای شرقی که اکثراً با روسیه مرز مشترک دارند، مستقر کند.

دولت آمریکا بعد از اعلام تصمیم برای خارج کردن 12 هزار نظامی خود از کشور آلمان، با لهستان برای استقرار نظامی دائمی در این کشور به توافق رسیده است. وزارت دفاع لهستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا با مستقر کردن هزار نظامی دیگر در این کشور، به صورت دائمی در لهستان حضور خواهد داشت.

از سوی دیگر دولت آمریکا بارها به کشورهای اروپایی درخصوص استفاده از نسل پنجم اینترنت فراهم شده توسط شرکت چینی «هوآوی» هشدار داده است.

چندی پیش دولت انگلیس تحت فشارهای کاخ سفید اعلام کرد تا چند سال دیگر تجهیزات ساخت شرکت هوآوی را از زیرساخت‌های ارتباطی این کشور حذف خواهد کرد.

به گفته یکی از مقامات اتحادیه اروپا ، پامپئو روز پنجشنبه وارد اسلوونی خواهد شد و یک مقام دیگر بروکسل نیز گفت وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه وارد ورشو پایتخت لهستان می‌شود. همچنین اتریش مقصد دیگر پامپئو در این دور از سفرها خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها