وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

200 دستگاه کامیون در هفته‌ های آینده به رانندگان واگذار می‌شود

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: گام مهمی در جهت نوسازی کامیون‌ها بر خواهیم داشت و به زودی 200 دستگاه کامیون به رانندگان تحویل داده می‌شود.

200 دستگاه کامیون در هفته‌ های آینده به رانندگان واگذار می‌شود
کد خبر: 425879
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۲ ۱۶:۰۰:۲۱

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در مراسم امضای قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه کامیون بین سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای و بانک صادرات با بیان اینکه گام دیگری در نوسازی ناوگان در سال جهش تولید با تکیه بر توان نیرو‌ها و ظرفیت‌های داخلی برداشته ایم، گفت: امروز شاهد مراسم امضای قرارداد بین تولیدکنندگان و بانک صادرات در جهت نوسازی ناوگان هستیم.

او ادامه داد: پیش از این در زمان رونمایی ناوگان اعلام کردیم که 65 هزار دستگاه کامیون حمل و نقل بین شهری که دارای فرسودگی هستند، مشمول طرح نوسازی می‌شوند و به این ترتیب اولویت کار نوسازی را در این بخش انجام خواهیم داد.

اسلامی تصریح کرد: امروز در این قرارداد اولویت نوسازی کامیون‌های بالای 50 سال هدف گذاری شده است که 5 هزار دستگاه برای سیستم قوای محرکه مطلوب کشور و رانندگان ما در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نکته مهم و حائز اهمیت آن است که بخشی از این کامیون‌ها یخچال دار و تریلر‌های ترانزیت و حمل و نقل بین المللی است افزود: ما می‌توانیم با تسهیلاتی که در نظر گرفته ایم رانندگانی را که سال‌ها با کامیون قدیمی در جاده فعالیت کردند با دریافت تسهیلات روان و با فرایند کوتاه کمک کنیم تا کامیون هایشان را نوسازی کنند.

او افزود: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت، زمینه ساز افزایش ایمنی و استاندارد‌های جاده خواهیم شد و این اقدامات باعث کاهش مصرف سوخت و مخاطرات زیست محیطی می‌شود و بنابراین این موضوع یک گام در جهت ایمنی و افزایش استاندارد‌ها است.

اسلامی تصریح کرد: با مساعدت بانک صادارت و اعلام آمادگی برای پرداخت و پشتیبانی کامل تسهیلات نوسازی این کامیون‌ها به زودی نوسازی انجام خواهد شد و این حکایت از هدف گذاری درست و برنامه ریزی دقیق تیم سازنده دارد.

او اظهار کرد: پرداخت تسهیلات نشان‌دهنده همکاری تیم سازنده و پشتیبانی مالی آن‌ها و همچنین مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که به صورت ترکیبی این فضا را فراهم کرده است.

اسلامی اضافه کرد: به زودی و با توجه به صحبت‌های مدیرعامل 200 دستگاه کامیون به ثبت‌نام‌کنندگان تحویل داده می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط ثبت‌نام به زودی از طریق سازمان راهداری اطلاع رسانی می‌شود، افزود: اما رانندگانی که ناوگان بالای 50 سال را داشته باشند در اولویت تحویل قرار دارند و ما از رانندگان در این بخش حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

اسلامی با بیان اینکه رانندگان هم باید اهتمام ویژه‌ای در این زمینه داشته باشند، گفت: با استفاده از ظرفیت ماده 12 قانون رفع موانع تولید و همچنین از محل تبصره 18، این کامیون‌ها تحویل داده می‌شود.

او اظهار کرد: امیدواریم امسال اولین فاز 2 هزار و 450 دستگاه با اهتمام شرکت سازنده و مدیریت سازمان راهداری عملیاتی شود تا بعد از آن بلافاصله وارد فاز دوم که 5 هزار دستگاه است شویم.

این مقام مسئول اضافه کرد: رانندگان 20 درصد از این تسهیلات را پرداخت می‌کند و مابقی در قالب اقساط 6 ساله پرداخت می‌شود، همچینن 9 درصد از کارمزد تسهیلات هم سازمان راهداری و دولت در قالب یارانه پرداخت می‌کند.

اسلامی با بیان اینکه این تصمیمات به بانک ابلاغ می‌شود و خودروها به رانندگانی که ثبت‌نام داشته اند تحویل می شود، افزود: 140 میلیون تومان پیش پرداخت توسط رانندگان پرداخت می‌شود و عملاً قرارداد منعقد می‌شود و کامیون‌ها را تحویل می‌دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها