واکنش فعالان صنعت خودرو به عدم رای اعتماد مجلس به مدرس خیابانی

برخی از فعالان صنعت خودرو و قطعه‌سازان از عدم رای اعتماد به «حسین مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت انتقاد کردند.

واکنش فعالان صنعت خودرو به عدم رای اعتماد مجلس به مدرس خیابانی
کد خبر: 425959
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۰۹:۴۲:۰۲

اعتمادآنلاین| دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو امروز (پنجشنبه) گفت: صرف نظر از اینکه عملکرد مدرس خیابانی در ماه های گذشته چطور بوده و نمایندگان به چه دلیلی رای اعتماد ندادند، اما این تصمیم خلاف مصالح کشور بود.

«آرش محبی نژاد» افزود: اکنون حدود 9 ماه از عمر دولت فعلی باقی مانده و اینکه در این شرایط دوباره نفر جدیدی بخواهد معرفی شود و نفرات خود را به مجموعه بیاورد تا بخواهند برنامه بدهند و پس از آن نیست معلوم نیست با دولت بعد هماهنگ باشند یا خیر، این کار به نوعی تعلیق صنعت و بازرگانی کشور بود.

وی گفت: با عدم رای اعتماد مجلس، به نوعی همه برنامه‌های جاری وزارت صنعت، معدن و تجارت معلق شده و صنعتگران در یک بلاتکلیفی شدید به سر می‌برند.

محبی نژاد تاکید کرد: شاید بهتر بود که در ایام باقی مانده، دولت و مجلس به توافق و تفاهم می‌رسیدند و فقدان وزیر در راس یکی از بزرگ‌ترین وزارتخانه هایی که قرار بود در سال «جهش تولید»، شعار سال را محقق کند، یک ضایعه است.

کم لطفی مجلسی‌ها

«رضا رضایی» دیگر عضو این انجمن به ایرنا گفت: امروز دل شکسته ما قطعه سازان شکسته‌تر شد، زیرا همه مسوولان و فعالان کشور در تلاش هستند تا آثار تحریم‌ها را با مقاومت اقتصادی، مدیریت جهادی، حرکت در راستای جهش تولید، کاهش دهند، اما به اعتقاد ما «امروز مجلسی‌ها کم لطفی کردند.»

به گفته این مقام صنفی، اگر مساله مورد مناقشه، موضوع خودرو و قیمت آن بود، هفته نخست که مدرس خیابانی به این سمت برگزیده شد بازار خودرو التهاب شدیدی را تجربه کرد و قیمت‌ها به شدت صدای مردم را درآورد، اما تازه ابتدای کار وی بود.

وی ادامه داد: بررسی مسائل خودرو و قیمت‌ها پس از آن، کارنامه مثبتی از مدرس خیابانی نشان می‌دهد، زیرا حداقل اجازه نداد این مشکلات تشدید شود.

رضایی، به پشتکار و جدیت مدرس خیابانی به ویژه برای رفع مشکلات گمرکی و بیمه‌ای و پیگیری‌های زیاد وی برای رفع مشکلات ارزی اشاره کرد و افزود: جوانی که حدود 19 سال در کشور کار کرده و آینده سیاسی دارد، در حدود 9 ماهه باقی مانده از عمر دولت با پذیرفتن این سمت رشادت خود را نشان داد و نباید چنین مهره‌ای را سوزانید.

این عضو انجمن قطعه سازان همگن‌ ادامه داد: اکنون باید منتظر حضور فرد دیگری در این وزارتخانه باشیم تا ببینیم از رأی اعتماد نمایندگان برخوردار می‌شود یا خیر؟ پس از آن شاهد تغییر معاونان و مدیران وزارتخانه باشیم که در نهایت کار موثری از پیش نمی‌رود.

وی تاکید کرد: مدرس خیابانی در ماه‌های گذشته به خوبی در چرخه حرکتی وزارت صنعت قرار گرفته بود و تا حدود زیادی با مشکلات آشنا و بهتر از هر کس دیگری می‌توانست کار کند.

نتیجه ای که باید حاصل نشد

«محمدرضا نجفی منش» رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران نیز در این زمینه گفت: عدم رای اعتماد مدرس خیابانی موضوعی بین دولت و مجلس است، دولت در معرفی فرد مستقل بوده و نمایندگان در رأی دادن مختارند، اما آن نتیجه‌ای که باید، امروز حاصل نشد.

وی گفت: هر چه گذشت، مهم این است که بخش‌های صنعت، معدن و تجارت معطل نماند، زیرا با وزارتخانه‌ای مواجهیم که 40 درصد اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد و نباید بابت بی‌وزیری معطل بماند، چرا که از عمر دولت نیز زمان زیادی باقی نمانده است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با 104 رای موافق، 140 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در مجلس با انتصاب حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت مخالفت کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها