وزیر سابق راه و شهرسازی:

مجلسی‌ها صبح تا شب بدهی دولت را بالاتر می‌برند

عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی می گوید اگر به مجلس گوش کنید صبح تا شب درباره توزیع منابع صحبت می‌کنند و میزان بدهی دولت را بالاتر می‌برند.

مجلسی‌ها صبح تا شب بدهی دولت را بالاتر می‌برند
کد خبر: 425962
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۰۹:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| عباس آخوندی وزیر دولت های آیت الله هاشمی و روحانی درباره مشارکت در انتخابات 1400 و اینکه آیا سیاست افزایش مشارکت است، گفت: کسانی که در اتاق‌های کنترل و اتاق‌های طراحی سیاسی غالب هستند، خیر به دنبال افزایش مشارکت نیستند.

آخوندی تاکید کرد: آنها فکر می‌کنند باید با همین فرمان را جلو روند. این موفقیت زیر زبانشان مزه کرده است، یعنی پیروزی با حداقل مشارکت برایشان خیلی شیرین بوده‌است و هزینه زیادی برای آن نکرده‌اند. هرچند حکومت خیلی هزینه کرده‌است ولی، چون آنها یک پیروزی مفت نصیبشان شده‌است از این وضعیت راضی هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت بعدی که روی کار می آید دولت رفاه است؟، گفت: دولت ایدئولوژیک ما دولت ایدئولوژیک توزیع‌گرا است یعنی فکر می‌کند فقط باید توزیع کند. اگر به مجلس گوش کنید صبح تا شب درباره توزیع منابع صحبت می‌کنند و میزان بدهی دولت را بالاتر می‌برند. الان میزان بدهی دولت به بالای هزار هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است و به شدت فزاینده است. تصور من این است که بودجه عمومی سال 99، با حداقل کسری آن 220 هزار میلیارد تومان است و اینها در نهایت باید از محل بدهی تامین شود.

از آخوندی پرسیده شد که چقدر موافق رئیس جمهور اقتصاددان است که او پاسخ داد: رئیس جمهور باید سیاست مدار باشد، نه لزوما کارشناس. وظیفه رئیس جمهور هماهنگی با همه است واگر خودش را داناتر از همه بداند آغاز بدبختی است. وظیفه رئیس جمهور این است که حرف همه را گوش کند و از درون آن یک سیاست مورد وفاق به دست بیاورد. البته که رئیس جمهور باید اقتصاد و امنیت و ... را بفهمد ولی اگر خودش فکر کند که اقتصاد دان است اول بدبختی است.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها