کد خبر: 426016
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۲:۳۳:۴۳
| |

لوموند:

دستگاه دیپلماسی آمریکا درصدد بی اثر کردن برجام است

نشریه فرانسوی لوموند در گزارشی تحلیلی اعلام کرد: دستگاه دیپلماسی آمریکا درصدد تمدید نامحدود تحریم تسلیحاتی ایران و بی‌اثر کردن «برجام» است.

دستگاه دیپلماسی آمریکا درصدد بی اثر کردن برجام است
کد خبر: 426016
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۲:۳۳:۴۳

اعتمادآنلاین| به نقل از روزنامه فرانسوی لوموند، در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شانس اندک دونالد ترامپ برای پیروزی در این انتخابات، او و مایک پمپئو تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا سیاست خود علیه ایران را به نحوی به نتیجه رسانده و توافق مشترک هسته‌ای (برجام) را برای همیشه بی‌اثر سازند.


لوموند افزود: ترامپ در سال 2017 از برجام خارج و خود را از منافع آن محروم ساخت، در حالی‌که سایر طرف‌های اروپایی، چین و روسیه کماکان خود را پایبند این توافق دانسته و اکنون جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات ممکن است، بتواند به احیای این توافق کمک کند. به همین دلیل دولت ترامپ تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا هرگونه شانس و زمینه‌های تحقق چنین دستاوردی را در آینده از بین ببرد.


این روزنامه فرانسوی در ادامه تصریح کرد: البته مسیری که دولت ترامپ در این زمینه انتخاب کرده، ناهموار است.

لوموند همچنین به توئیتی از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اشاره کرد که در آن آمده است: اجازه دادن به آمریکا برای نابودی دائمی برجام، بازگشت به قانون جنگل است».


قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، یکی از مهمترین دستاوردهای‌ دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی است که ضمن صحه گذاشتن بر توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، نه تنها تهران را از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج کرده و چارچوب لغو تحریم‌ها را رسمیت و مشروعیت بخشید، بلکه بر اساس آن در 27 مهرماه امسال، چهار دهه محدودیت علیه توانمندی‌های دفاعی ایران پایان خواهد یافت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها