دزدان میراث فرهنگی در قزوین دستگیر شدند

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: 12 تن حفار غیرمجاز در شهرستان آبیک قزوین خبر داد.

دزدان میراث فرهنگی در قزوین دستگیر شدند
کد خبر: 426034
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۳:۳۳:۳۳

اعتمادآنلاین| مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین از دستگیری تعداد 12 تن حفار غیرمجاز در شهرستان آبیک خبر داد.

علیرضا خزائلی پنجشنبه 22 مرداد 1399 با اعلام این خبر،‌اظهار کرد: به دنبال گزارش منابع و مخبرین محلی مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای یعقوب‌آباد از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک به ‌قصد کشف اموال تاریخی- ‌فرهنگی، پرسنل فرماندهی انتظامی شهرستان آبیک در محل حاضر و طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری 12 نفر از حفاران غیر مجاز در این منطقه شدند.

خزائلی اظهار کرد: در ادامه این عملیات افراد دستگیر شده به همراه ادوات حفاری کشف شده در محل حفاری برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل مرجع انتظامی شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین یادآور شد: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند برای اعلام گزارش کشف اشیای تاریخی، تخریب و یا انجام حفاری‌های غیرمجاز با شماره 33236966 و 33240235 (به‌صورت شبانه‌روزی) با فرماندهی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان تماس گرفته تا با اقدام به ‌موقع میراث‌بانان از وقوع جرائم این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها