هشدار ژنرال آمریکایی:

عناصر گروه داعش روی بازسازی خود در غرب سوریه کار می‌کنند

فرمانده ارشد آمریکا در امور خاورمیانه هشدار داد، عناصر گروه داعش روی بازسازی خود در غرب سوریه کار می‌کنند جایی که آمریکا حضور یا فعالیت کم‌رنگی دارد.

عناصر گروه داعش روی بازسازی خود در غرب سوریه کار می‌کنند
کد خبر: 426052
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۴:۴۱:۳۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ارشد آمریکا در خاورمیانه گفت: در منطقه غرب رود فرات، وضعیت بد یا وخیم‌ است. همگی باید درباره آن نگران باشیم.

براساس ادعای مک کنزی، شبه‌نظامیان در این منطقه تا حدی آزادی عمل دارند و آمریکا و متحدانش امید اندکی دارند که نظام سوریه بتواند کار چندانی برای سرکوب این گروه در آنجا انجام دهد. بخش غربی این کشور در کنترل نیروهای دولتی سوریه است، در حالی که آمریکا و متحدانش موسوم به قسد عمدتا در مناطق شمالی و شرقی این کشور حضور دارند.

این ژنرال آمریکایی در گفت‌وگویی آنلاین از دفتر فرماندهی مرکزی آمریکا خطاب به "موسسه صلح ایالات متحده" گفت، تلاش کم سرعت برای انتقال مردم از کمپ‌های آوارگان سوری بیش از پیش پیچیده شده است و با پاندمی کرونا به تعویق افتاده است. به گفته او، این امر نگرانی‌هایی را درباره رادیکالی شدن افراد خصوصا جوانان داخل این کمپ‌ها ایجاد کرده است.

مک‌کنزی گفت، نگرانی‌ها درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در میان متحدان اروپایی و دیگر کشورها در این منطقه تلاش‌های بازگرداندن ساکنان کمپ‌ها به کشورهای اصلی خودشان را پیچیده کرده است.

این ژنرال آمریکایی گفت، اگر رهبران سیاسی راهی برای جلوگیری از افراط گرایی و بازگرداندن آوارگان این کمپ‌ها پیدا نکنند، در آینده یک خیزش دوباره داعش را خواهیم داشت. او گفت: با رشد جوانان، دوباره آنها را می‌بینیم مگر اینکه آنها را به نوعی دچار تغییر کنیم که خودشان را یک عامل سازنده در جامعه کنند. یا اکنون باید به این مشکل رسیدگی کنیم یا چند سال بعد با مشکلی وخیم تر مواجه می‌شویم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها