کد خبر: 426086
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۸:۲۷:۴۵
| |

از جدیدترین علائم کرونا چه می‌دانید؟

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره علائم جدید ویروس کرونا همچون سکسکه و ورم پلک که اخیرا در برخی از افراد مشاهده شده است، گفت: اینها علائم شایعی نیستند و هیچ کدام به صورت تک علامت تاکنون بروز نکرده اند.

از جدیدترین علائم کرونا چه می‌دانید؟
کد خبر: 426086
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۳ ۱۸:۲۷:۴۵

اعتمادآنلاین| عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره علائم جدید ویروس کرونا همچون سکسکه و ورم پلک که اخیرا در برخی از افراد مشاهده شده است، گفت: این‌ها علائم شایعی نیستند و هیچ کدام به صورت تک علامت تاکنون بروز نکرده اند.

آرمین وزیریان، پزشک متخصص بیماری‌های عفونی علائمی نظیر درد پهلو، وجود خون در ادرار (هماچوری) و تکرر ادرار در مبتلایان به کووید-19 (COVID-19) در کنار علائم اصلی این بیماری را تایید کرد.

وی با بیان اینکه علائم اصلی بیماری همان علائم اولیه تب و لرز، تنگی نفس و ضعف بدنی است، ادامه داد: مشکلات ادراری، درد پهلو یا نشانه هایی همچون سکسکه، ورم پلک، ریزش مو و درد و زخم پا که اخیرا از کشورهای مختلف گزارش شده است، در هیچ کدام از موارد به صورت تک علامت بروز نکرده و در کنار علائم اصلی فرد را درگیر کرده‌اند.

به گفته عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، این علائم جدید، علائم شایعی نیستند و با توجه به افزایش قدرت شیوع این بیماری، همچنان تاکید بر انجام مراقبت‌های بهداشتی است.

وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن مرتب دست ها و استفاده از ماسک مهمترین پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها