تلویزیون چین: صلح امارات و اسراییل از سوی ترامپ برای خنثی کردن اقدام جو بایدن بود

تلویزیون دولتی چین در گزارشی خاطر نشان کرد برقراری روابط بین امارات و اسراییل در واقع یکی دیگر از مهره های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در شطرنج انتخابات 2020 این کشور است.

تلویزیون چین: صلح امارات و اسراییل از سوی ترامپ برای خنثی کردن اقدام جو بایدن بود
کد خبر: 426241
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ۱۸:۳۸:۲۸

اعتمادآنلاین| تلویزیون دولتی چین در گزارشی خاطر نشان کرد برقراری روابط بین امارات و اسراییل در واقع یکی دیگر از مهره های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در شطرنج انتخابات 2020 این کشور است.

«سی. سی. تی. وی» روز جمعه گزارش کرد کمتر از 100 روز دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می شود و تا آن زمان ترامپ از هر حربه ای که تصور می کند برگ برنده وی در این انتخابات است استفاده خواهد کرد کما اینکه برقراری روابط میان امارات و اسراییل هم در همین بازی شطرنجی می گنجد.

تلویزیون چین افزود: ظاهرا هر کسی قدرت را در آمریکا در اختیار می گیرد باید اقدامی در راستای آنچه پیشبرد فرایند صلح آنهم صلح جهانی می نامد، انجام دهد ولی عقیده بر این است که این کارها برای خاورمیانه علاج نیست و کمکی به برون رفت از شرایط متشنج نمی کند بلکه اقدامی است که در گذرگاه های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا انجام می شود.

گزارش ادامه می دهد: شاید هیچ زمانی بهتر از این برای ترامپ نبود که چنین خبری منتشر شود این برای وی مانند ریختن آب سردی روی تلاش های جو بایدن نامزد انتخابات است که بتازگی نیز کامالا هریس را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد و باعث رویکرد فزاینده رسانه ها به اقدامات دموکرات ها شد که بر اساس نظرسنجی ها در انتخابات از ترامپ پیشی گرفته اند.

رسانه چینی تاکید کرد: برقراری روابط میان امارات و اسراییل و توییتی که ترامپ در استقبال از آن منتشر کرده و آن را تاریخی نامیده است برگ برنده او برای تغییر افکار عمومی و کسب اعتبار در جامعه بین المللی است وگرنه از دیدگاه کسانی مانند استفان ناگدیوا از دانشگاه آمریکا - آفریقا در ایالات متحده، چنین برنامه ای بدرد خاورمیانه نمی خورد.

تلویزیون چین تصریح کرد: با این حال چنین خبری بیانگر آن نیست که دو طرف ماجرا برای رسیدن به یک توافقنامه قاطع هستند ظاهرا این اقدامات بیشتر نمادین است بخصوص آنکه اصولا دشمنی دیرینه ای هم بین آنها وجود نداشته است تا حالا راهی برای پایان دادن به آن با یک توافق پیدا کنند به نظر نمی رسد با چنین برخوردهایی صلح در خاورمیانه محقق شود بازیگران بزرگ دیگری در این منطقه هستند که تا اسراییل با آنها توافقی حاصل نکند، فرایند صلح به پیش نخواهد رفت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها