علیرضا زاکانی: باید نظام آموزشی را اصلاح کنیم

قم - رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: امروز نظام آموزشی ما نگاه یکسانی به همه دانش آموزان دارد، این رویکرد غلط است و یکی از موضوعاتی که باید اصلاح شود همین رویکرد مکانیکی نظام آموزشی است.

علیرضا زاکانی: باید نظام آموزشی را اصلاح کنیم
کد خبر: 426243
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۴ ۱۸:۴۳:۲۵

اعتمادآنلاین| علیرضا زاکانی ظهر جمعه در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم با اشاره به اینکه آموزش در هر جامعه‌ای مهمترین رکن است گفت: امروز نظام آموزشی ما نگاه یکسانی به همه دانش آموزان دارد، این رویکرد غلط است و یکی از موضوعاتی که باید اصلاح شود همین رویکرد مکانیکی نظام آموزشی است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی افزود: در نظام آموزشی فعلی همه چیز را با فشار و بدون توجه به خلاقیت‌ها و توانایی فردی به دانش آموزان آموزش می‌دهیم و در ادامه این روش غلط شاهد این هستیم در دانشگاه‌ها هم یکپارچگی در نظام آموزشی وجود ندارد و هر دانشگاه روش خودش را دارد.

وی ضمن گلایه از برخی اقدامات که باعث تزریق ناکارآمدی به جامعه می‌شود، گفت: یکی از موضوعات که باید اصلاح شود میزان حقوق نیروهای حق‌التدریس در نظام آموزشی است باید حقوق پرداختی به افراد بر اساس میزان تلاش و کارآمدی و مهارت آنها باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس آمادگی دارد تا ایده‌های مربوط به حوزه‌های آموزشی را بررسی کند، گفت: می‌توانید برای حل مشکلات آموزش فنی و حرفه‌ای سندی تنظیم و برای عملیاتی کردن آن نیز می‌توانید از ظرفیت مجلس نیز استفاده کنید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها