کد خبر: 426305
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۰۹:۱۳:۴۰
| |

کاراکاس، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا-آمریکا را «مضحک» خواند

وزیر خارجه ونزوئلا گفت، بیانیه مشترک از سوی گروهی از کشورهای نگران شامل آمریکا و اتحادیه اروپا در تاکید به کاراکاس برای ایجاد یک دولت انتقالی، «پوچ و مضحک» و دیکته شده از سوی واشنگتن است.

کاراکاس، بیانیه مشترک اتحادیه اروپا-آمریکا را «مضحک» خواند
کد خبر: 426305
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۰۹:۱۳:۴۰

اعتمادآنلاین| خورخه آریزا، وزیر خارجه ونزوئلا گفت: وزیر خارجه آمریکا مایک پامپئو به گروهی از کشورهای اقماری دستور داد تا یک بیانیه مداخله جویانه مضحک و پوچ را امضا کنند که از سوی الیوت آبرامز، قانونگذار آمریکایی و با هدف خرابکاری در انتخابات پارلمانی در ونزوئلا تدوین شده است. آنها به دموکراسی اعتقادی ندارند.

ونزوئلا از یکسری بحران‌های سیاسی از سال گذشته میلادی آسیب دیده و درگیر آنهاست، وقتی که خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون این کشور مجمع ملی ونزوئلا را در دست گرفت و خود را رئیس جمهوری موقت خواند تا نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور را از قدرت به زیر بکشد.

اوایل روز جمعه، آمریکا، کشورهای اتحادیه اروپا و گروه لیما در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که اگر ونزوئلا یک دولت انتقالی جامع تشکیل دهد، لغو احتمالی تحریم‌ها را رسیدگی می‌کنند.

گروه لیما در 2017 و با حضور آرژانتین، کانادا، برزیل، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، گوآتمالا، هندوراس، مکزیک، پاناما، پاراگوئه، پرو، گویان، سن لوسیا، بولیوی و هائیتی تشکیل شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها