آغاز تولید واکسن کرونا در روسیه؛ اطمینان از تأمین نیازهای این کشور

وزارت بهداشت روسیه از آغاز روند تولید انبوه واکسن "اسپوتنیک-5" علیه ویروس کرونا خبر داده و مدیر مرکز تحقیقات ملی گامالیا هم از تأمین واکسن مورد نیاز تمامی مردم روسیه طی 9 الی 12 ماه ابراز اطمینان کرد.

آغاز تولید واکسن کرونا در روسیه؛ اطمینان از تأمین نیازهای این کشور
کد خبر: 426411
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۱۴:۰۰:۳۸

اعتمادآنلاین| وزارت بهداشت روسیه امروز (شنبه) از آغاز روند تولید انبوه واکسن علیه ویروس کرونا که توسط مرکز تحقیقات ملی «گامالیا» خبر داد.

در همین رابطه، «الکساندر گونتسبورگ» مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی روسیه «گامالیا» که با همکاری وزارت دفاع این کشور، نخستین واکسن علیه ویروس کرونا را تولید و هفته گذشته به ثبت رسانده، در گفت‌وگو با این خبرگزاری ابراز امیدواری کرد که میزان تولید واکسن توسط این مرکز به اندازه ‌ای است که برای تزریق شهروندان روس لازم است، در 9 الی 12 ماه تولید شود.

وی گفت: «بسیار مهم است درک کنیم که ظرف چه مدت می ‌توانیم نیازهای کشور به واکسن مورد نیاز شهروندان را تأمین کنیم. من امیدوارم که این کار ظرف 9-12 ماه امکان پذیر باشد.»

پیش از این، «میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده بود که پزشکان و معلمان و کارکنان مرکز تحقیقات، نخستین گروهی خواهند بود که واکسن ویروس کرونا را دریافت می‌کنند.

گونتسبورگ یادآور شد که تعداد دوزهای واکسن تولید شده، برای نخستین گروه از گیرندگان، کافی خواهد بود.

وی افزود، نخستین توزیع این دارو در 10 الی 15 منطقه کشور انجام خواهد شد، ولی مشخص نکرده که کدام یک از مناطق در اولویت قرار دارند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه فناوری ساخت واکسن روسی مشابه ساخت آنتی بادی‌های مونوکلونال است، ادامه داد: «سه مؤسسه تحقیقاتی روی تولید واکسن همکاری دارند. ظرف یک ماه و نیم آینده در هر یک از این سایت‌ها ، ماهانه حدود یک میلیون دوز واکسن تولید خواهد شد. و تا پایان سال، به احتمال زیاد، یک و نیم تا دو میلیون دوز. این رقم در مقیاس کشور، کاملاً محسوس و رضایت بخش است.»

الکساندر گونتسبورگ همچنین تأکید کرد که تمام مراحل لازم برای تأیید ایمنی واکسن تولید شده در مرکز تحقیقات ملی پشت سر گذاشته شده است، البته پزشکان باید قبل از هر چیز عواقب خودداری از واکسیناسیون را درک کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها