پیشنهاد قالیباف برای شکل‌گیری وزارت امورخارجه و تجارت بین‌الملل

پیشنهاد شکل‌گیری وزارت امورخارجه و تجارت بین‌الملل از سوی آقای قالیباف ارائه و آمادگی مجلس برای بررسی و در دستورکار قراردادن این موضوع مطرح شد.

پیشنهاد قالیباف برای شکل‌گیری وزارت امورخارجه و تجارت بین‌الملل
کد خبر: 426435
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیشنهاد شکل‌گیری وزارت امور خارجه و تجارت بین‌الملل از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار وزیر امورخارجه و معاونان این وزارتخانه با وی مطرح شد.


بابک نگاهداری، مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی از دیدار وزیر امورخارجه و معاونان این وزارتخانه با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

نگاهداری افزود: در این دیدار ضمن تبادل نظر درخصوص اهم موضوعات سیاست خارجه اعم از شکست آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل در تمدید تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و تحولات لبنان در شرایط کنونی، بر لزوم وفاق ملی بیشتر در ایام پیش‌رو برای تقویت مقاومت فعال و عبور از تحریم و فشار حداکثری آمریکا تأکید شد.

وی تصریح کرد: در این دیدار ضمن تبیین اهمیت ایجاد تمرکز و انسجام در حوزه تجارت خارجی، پیشنهاد شکل‌گیری وزارت امورخارجه و تجارت بین‌الملل از سوی آقای قالیباف ارائه و آمادگی مجلس برای بررسی و در دستورکار قراردادن این موضوع مطرح شد.

مشاور و رئیس حوزه ریاست مجلس تبدیل رویکرد مدیریتی وزارت امور خارجه از سیاسی-امنیتی به اقتصادی -سیاسی را فراز دیگری از مباحث مطرح‌شده از سوی رئیس مجلس عنوان کرد و توجه به بهره‌مندی از ظرفیت‌های دیپلماسی در شرق آسیا و آمادگی مجلس برای فعال‌سازی دیپلماسی پارلمانی خود در عرصه اقتصاد بین‌الملل را از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بیان کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها