کد خبر: 426463
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

حقیقت‌پور، مشاور رئیس مجلس دهم:

طرح سهمیه‌بندی بنزین، دستاورد مجلس دهم است که در مجلس یازدهم به بار می‌نشیند

مشاور رئیس مجلس دهم گفت: شواهد حکایت از آن دارد که مجلس یازدهم طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار، باقیمانده از مجلس قبل را به منظور اصلاح روند جاری در سهمیه‌بندی بنزین، توسط تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم بازنویسی کرده و در دستور کار خود قرار داده است.

طرح سهمیه‌بندی بنزین، دستاورد مجلس دهم است که در مجلس یازدهم به بار می‌نشیند
کد خبر: 426463
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۵ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مشاور رئیس مجلس دهم گفت: باید با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین باید یک بار برای همیشه تعارف را کنار بگذاریم و شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا یارانه به سمت اقشار نیازمند و محروم هدایت شود.

طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانواده در حالی طی روزهای اخیر از سوی هیات‌رئیسه مجلس یازدهم اعلام وصول شد که پیش از این مجلس دهم با تدوین طرحی کارشناسی و دقیق تلاش‌هایی جدی و پیگیرانه برای به ثمر رساندن آن را در دستور کار خود قرار داده بود، تلاش‌هایی که البته به گفته برخی در پی مخالفت دولت به نتیجه نرسید و ناکام ماند.

با این حال شواهد حکایت از آن دارد که مجلس یازدهم طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار، باقیمانده از مجلس قبل را به منظور اصلاح روند جاری در سهمیه‌بندی بنزین، توسط تعدادی از نمایندگان مجلس یازدهم بازنویسی کرده و در دستور کار خود قرار داده است.

موضوعی که منصور حقیقت‌پور مشاور رییس مجلس دهم هم بر آن صحه گذاشته و می گوید: شاکله اصلی و کلیه مباحث کارشناسی طرح سهمیه‌بندی بنزین در مجلس دهم طرح‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه اراده قطعی ریاست مجلس دهم بر پیاده‌سازی و اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین بود می افزاید: بر همین اساس بود که دکتر لاریجانی کمیسیون انرژی و مرکز پژوهش‌های مجلس دهم را مامور انجام کار کارشناسی روی طرح سهمیه‌بندی بنزین کرد که در نتیجه آن طرحی پخته و جامع تدوین شد و خوشبختانه امروز هم در دستور کار نمایندگان مجلس یازدهم قرار گرفته است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه مجلس دهم با نگاه گسترش عدالت اجتماعی، طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار را در دستور کار خود قرار داد، تاکید می کند: به طور قطع این طرح که دو مجلس دهم و یازدهم بر آن اتفاق نظر دارند، با توجه به کار کارشناسی انجام شده روی آن به عدالت نزدیک تر بوده و همه باید بعد از تبدیل شدن این طرح به قانون به آن تمکین کنند.

مشاور رئیس مجلس دهم اجرای این طرح را گامی در جهت حذف قاچاق سوخت و بی عدالتی در توزیع یارانه انرژی می داند و می گوید: به طور قطع با اجرای این طرح گروه‌های محروم و آسیب‌پذیر از ظرفیت‌های سرمایه‌ای نظام بهره‌مند خواهند شد، واقعیت آن است که ما با اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین باید یک بار برای همیشه تعارف را کنار بگذاریم و شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم تا یارانه به سمت اقشار نیازمند و محروم هدایت شود؛ رسالت ما کمک به طبقات محروم و مستضعف است اما بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب، عملکرد ما به گونه‌ای بوده که امروز طبقه محروم از عملکرد مسئولان راضی نیستند؛ بنابراین باید رویه فعلی اصلاح شود.

حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه همه باید به اجرای قانون سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار تمکین کنند گفت: همه باید موظف به اجرا باشند و این طور نباشد که مانند تجربه گذشته وزارت نفت، کارت‌های هوشمند اجرا نشود و خسارتی بزرگ به نظام وارد آید.

مشاور رئیس مجلس دهم با بیان اینکه دولت می تواند نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را در جریان بررسی طرح سهمیه‌بندی بنزین سرانه خانوار به مجلس ارائه دهد می گوید: این طرح می تواند ظرف یک سال به صورت آزمایشی اجرا شده تا اگر اشکالاتی در برقراری عدالت مشاهده شد، ایرادات برای سال بعد مرتفع شود. با همه این تفاسیر جای بسی خرسندی است که نتیجه کار کارشناسی و پژوهشی و چارچوب بندی طرحی که در مجلس دهم مطالعه و آماده سازی شده بود امروز برای تصویب نهایی در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته تا با اختصاص سهمیه به هر فرد شاهد تحقق عدالت اجتماعی باشیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها