کد خبر: 426531
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۸:۱۶
| |

مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی روز سه شنبه آغاز می شود

مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی در حالی روز سه شنبه آغاز می‌شود که رسانه‌های محلی این کشور آسیایی گزارش دادند این رزمایش با دور روز تاخیر برگزار می‌شود چون آزمایش کرونای یکی از افسران این کشور مثبت شده است.

مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی روز سه شنبه آغاز می شود
کد خبر: 426531
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۶ ۰۸:۵۸:۱۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد، این مانورهای نظامی روز سه شنبه و با مدنظر قرار دادن وضعیت شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شوند.

خبرگزاری یونهاپ گزارش کرد، این رزمایش آموزشی قرار بود امروز برگزار شود اما پس از آنکه تست کرونای یکی از افسران ارتش کره جنوبی مثبت شد، با دو روز تاخیر برگزار خواهد شد.

این مانورها از نزدیک از سوی کره شمالی نیز رصد می‌شود که آن را "تمرینی برای جنگ" نامیده است.

رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول در سال‌های اخیر و با هدف تسهیل در مذاکرات آمریکا به منظور خلع سلاح اتمی کره شمالی کاهش یافته است.

رزمایش‌های امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا در مقیاس کوچک برگزار می‌شود.

مانورهای نظامی سال جاری میلادی که تا 28 اوت ادامه دارد، بر موقعیت مشترک دفاعی تمرکز دارد اما این احتمال وجود دارد که انتقال کنترل عملیاتی زمان جنگ در شبه جزیره کره به کره جنوبی تنها در سطح محدودی انجام شود.

کارشناسان می‌گویند، همین امر می‌تواند برنامه مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی را در به دست گرفتن کنترل عملیاتی زمان جنگ از آمریکا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری در 2022 به تاخیر بیندازد.

کره جنوبی و آمریکا مانورهای بهاری خود را به دلیل شیوع کرونا کنسل کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها