2میلیون و 150هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای ایران تامین شد

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر از اقدامات انجام شده جهت تامین دو میلیون و 150هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری خبر داد و گفت: این واکسن ها از برندهای مرغوب اروپایی تامین خواهد شد و حداکثر تا 20 روز آینده در تهران خواهد بود.

2میلیون و 150هزار دوز واکسن آنفلوآنزا برای ایران تامین شد
کد خبر: 426764
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۰۸:۳۲:۳۶

اعتمادآنلاین| ‌‌ حسن صفاریه درباره اقدامات جمعیت هلال احمر برای تامین واکسن آنفلوآنزا در سال جاری با توجه به احتمال همزمانی کووید-19 با آنفلوآنزا، گفت: مدیریت بحث واردات واکسن با سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت است؛ به طوری که سازمان غذا و دارو اعلام مناقصه کرد و سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر نیز در این مناقصه شرکت کرد.

رییس سازمان تدارکات پزشکی افزود: جمعیت هلال احمر در این مناقصه متعهد به تامین دو میلیون واحد دوز واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری شده و موظف به واردات آن هستیم.

وی در این باره افزود: همچنین از یک منبع دیگری هم 150 هزار دوز وارد می کنیم و به این ترتیب سهم ما در واردات واکسن آنفلوآنزا برای سال جاری دو میلیون و 150هزار دوز خواهد بود که از واکسن های مرغوب برند اروپایی آن را تامین خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، تاکید کرد: این واکسن ها حداکثر تا 20 روز دیگر در تهران است. طبق مقررات، پس از ورود این واکسن ها به کشور، سازمان غذا و دارو مدیریت توزیع آن را بر عهده می گیرد و امر توزیع به شرکت های پخش و از جمله شرکت پخش سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر سپرده می شود. در جمعیت هلال احمر نیز متناسب با سهمیه ای که دریافت می کند، این واکسن ها در داروخانه های هلال احمر در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره قیمت احتمالی واکسن آنفلوآنزا در سال جاری، گفت: خوشبختانه این واکسن ها ارز دولتی دریافت می کنند و با قیمت های مناسبی در سطح کشور عرضه خواهند شد.

صفاریه همچنین درباره کمبود واکسن مننژیت جهت تزریق سربازان آماده اعزام به خدمت و اینکه آیا هلال احمر در تامین این واکسن ها فعالیتی دارد یا خیر، گفت: جمعیت هلال احمر از سال 82 یعنی به مدت 17 سال است که متولی بحث واکسیناسیون مننژیت حجاج است و در این زمینه نیز گروه هدفمان حجاج بیت الله الحرام هستند. بنابراین واکسنی که برای حجاج استفاده می شود "پلی ساکاریدی" چهار ظرفیتی است، اما واکسنی که برای سربازها استفاده می شود از جنس "کونژوگه" است و منبع تامین آن معاونت بهداشت وزارت بهداشت است که شرکتها در مناقصه های آن حضور می یابند و برای خرید اقدام می کنند. بنابراین جنس واکسن مننژیت حجاج و سربازها با یکدیگر متفاوت است.

وی درباره واکسن مننژیت حجاج ادامه داد: امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم حج لغو شد و به همین دلیل امسال وارداتی در زمینه این واکسن انجام ندادیم؛ چراکه در این صورت، یک سال از تاریخ واکسن می گذشت. اسفندماه امسال استارت تامین واکسن مننژیت ویژه حجاج برای سال آینده را خواهیم زد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها