کد خبر: 426951
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۱۶:۱۸:۳۸
| |

نخست‌وزیر عراق راهی واشنگتن می‌شود

شماری از رسانه‌های عراقی نزدیک به دولت، امروز (دوشنبه 27 مردادماه) برنامه کامل سفر سه روزه «مصطفی الکاظمی» و هیات همراه وی را به واشنگتن منتشر کردند. طبق این برنامه، وزیران امورخارجه، نفت، برق، دفاع و مهاجرین و رانده‌شدگان، نخست‌وزیر عراق را در این سفر همراهی می‌کنند.

نخست‌وزیر عراق راهی واشنگتن می‌شود
کد خبر: 426951
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۱۶:۱۸:۳۸

اعتمادآنلاین| مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق فردا (سه‌شنبه 28 مردادماه) در راس هیات سیاسی-اقتصادی برای تکمیل گفت‌وگوهای راهبردی با مقامات آمریکا راهی واشنگتن می‌شود.

شماری از رسانه‌های عراقی نزدیک به دولت، امروز (دوشنبه 27 مردادماه) برنامه کامل سفر سه‌روزه «مصطفی الکاظمی» و هیات همراه وی را به واشنگتن منتشر کردند. طبق این برنامه، وزیران امورخارجه، نفت، برق، دفاع و مهاجرین و رانده‌شدگان، نخست‌وزیر عراق را در این سفر همراهی می‌کنند.

آیین استقبال اولیه از نخست‌وزیر عراق در یک پایگاه نظامی در حومه واشنگتن موسوم به «پایگاه آندرو» صورت می‌گیرد و در صورت مناسب بودن هوا، مراسم رسمی در پایتخت آمریکا برگزار خواهد شد.

دومین دور گفت‌وگوهای راهبردی بین عراق و آمریکا با حضور وزیران امورخارجه دو کشور، روز چهارشنبه (پس‌فردا 29 مردادماه) در ساختمان وزارت امورخارجه آمریکا برگزار می‌شود.

نخستین دور این گفت‌وگوها از طریق تلویزیون‌های مدار بسته در 11 ژوئن گذشته (22 خردادماه) با حضور کارشناسان برجسته وزارت امور خارجه دو کشور برگزار شد.

دیدار الکاظمی و «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا بعد از انجام آزمایش‌های پزشکی برای هیات عراقی، بعدازظهر پنجشنبه آینده (9 شب به وقت بغداد) برگزار خواهد شد.

همچنین اعلام شده است که در این سفر پرونده‌های دو جانبه بین عراق و آمریکا و مسائل مورد اهتمام مشترک افزون بر همکاری در زمینه‌های امنیتی، انرژی، بهداشت، اقتصاد و سرمایه‌گذاری و راهکار ارتقا این مناسبات بحث و گفت‌وگو می‌شود.

راهکارهای برخورد با شیوع «ویروس کرونا» و همکاری دوجانبه در راستای منافع دو کشور از دیگر پرونده‌های مورد بحث در این سفر عنوان شده است.

در این برنامه به بحث درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک عراق اشاره نشده و این در حالی است که جریان‌های سیاسی عراقی یکی از اولویت‌های گفت‌وگوهای راهبردی با واشنگتن را اخراج نظامیان این کشور از خاک عراق می‌دانند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها