پژوهشکده شورای نگهبان نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس می‌گذارد

سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست مشترک اعضای شورای نگهبان و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: بعد از تشکیل مجلس یازدهم جلساتی را با رئیس مجلس و بعد از آن با اعضای هیئت‌رئیسه برگزار کردیم و امروز (27 مردادماه) اولین جلسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار شد.

پژوهشکده شورای نگهبان نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس می‌گذارد
کد خبر: 426959
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۷ ۱۷:۰۶:۴۳

اعتمادآنلاین| سخنگوی شورای نگهبان گفت: مقرر شد پژوهشکده این شورا نظرات مشورتی خود را در اختیار مجلس بگذارد تا رفت و برگشت مصوبات کاهش یابد.


عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه نشست مشترک اعضای شورای نگهبان و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: بعد از تشکیل مجلس یازدهم جلساتی را با رئیس مجلس و بعد از آن با اعضای هیئت رئیسه برگزار کردیم و امروز اولین جلسه با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه جلسه امروز جلسه خوبی بود، اضافه کرد: رؤسای کمیسیون‌ها و همچنین دبیر شورا مسائل خوبی را درباره همکاری مجلس با شورای نگهبان مطرح و رؤسای کمیسیون‌های مجلس نیز هر کدام نظر خود را در این باره و دغدغه‌هایشان را در خصوص مسائل مختلف بیان کردند.

قائم مقام شورای نگهبان اظهار داشت: قرار شد جلسات بیشتری با اعضای کمیسیون‌های تخصصی به صورت جداگانه برگزار کنیم که درباره اخبار و نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

کدخدایی با بیان اینکه اولویت اصلی مجلس یازدهم حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و در این جلسه درباره قوانین و مصوبات مربوط به این امر بحث و بررسی صورت گرفت، ادامه داد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به برخی طرح‌ها و مصوبات اشاره کرد که در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: رئیس کمیسیون صنایع نیز درباره حوزه خود به طرح مباحثی پرداخت که البته وجه مشترک صحبت‌های همه دوستان بحث فراوانی قوانین است که بعضاً دست و پاگیر هستند و در این زمینه قرار شد بحث‌های کارشناسی بیشتری انجام شود.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: پژوهشکده شورای نگهبان آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده و امیدواریم مجلس بتواند در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد.

کدخدایی در پایان تاکید کرد: با توجه به حضور کارشناسان جوان و خوبمان در پژوهشکده قرار است در زمان بررسی مصوبات چنانچه مجلس مایل باشد، نظرات مشورتی خود را به آن‌ها ارائه دهیم که بر اساس همان خط حرکت کنند تا رفت و برگشت مصوبات به شورای نگهبان کمتر شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها