کد خبر: 427036
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سازش ابوظبی-تل‌آویو؛ باید منتظر چه پیامدهایی باشیم؟ / آیا قطار سازش عربی به حرکت درآمده است؟ - بخش سوم

صرف نظر از اخبار منتشرشده در مورد مساله اعلام رسمی سازش امارات متحده عربی و رژیم اسرائیل، پرسش‌های متعددی همچنان در انتظار پاسخ‌اند که برخی از آنها برای تعیین سرنوشت منطقه بسیار حائز اهمیت می‌نمایند. یکی از این پرسش‌ها راجع به کشورهایی است که قرار است سوار قطار سازش شوند.

سازش ابوظبی-تل‌آویو؛ باید منتظر چه پیامدهایی باشیم؟ / آیا قطار سازش عربی به حرکت درآمده است؟ - بخش سوم
کد خبر: 427036
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعماد حسینی- صرف نظر از اخبار منتشرشده در مورد مساله اعلام رسمی سازش امارات متحده عربی و رژیم اسرائیل، پرسش‌های متعددی همچنان در انتظار پاسخ‌اند که برخی از آنها برای تعیین سرنوشت منطقه بسیار حائز اهمیت می‌نمایند. یکی از این پرسش‌ها راجع به کشورهایی است که قرار است سوار قطار سازش شوند.

پرسش مطرح‌شده از سوی تحلیلگران این است که چه کشورهایی قرار است برای ادامه این موج تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در صف باشند؟

بر اساس افشاگری رسانه‌های رژیم اسرائیل، شماری از کشورهای عربی هم بعد از امارات متحده، تا زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روابط خود با تل‌آویو را علنی خواهند کرد.

از طرفی نام عربستان و چند کشور دیگر شورای همکاری خلیج فارس در زمره این لیست قرار دارد و در آن سوی جهان عرب نیز اخباری از آماده‌سازی مراکش و سودان برای رسمی و علنی کردن این روابط به گوش می‌رسد.

به نوشته پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو عبری‌زبان رژیم اسرائیل، مراکش به زودی توافقنامه سازش را امضا خواهد کرد در حالی که اخباری در مورد پیشروی عمان به سمت تقلید از رفتار امارات متحده عربی مخابره می‌شود.

ظاهراً رباط تحت شدیدترین فشارهای واشینگتن قرار دارد تا در موعد مقرر سازش خود را با اسرائیل علنی کند و در مقابل تل‌آویو هم حاکمیت مراکش بر صحرای غربی (منطقه مورد منازعه با الجزایر) را به رسمیت بشناسد.

همچنین اخباری در مورد تلاش جدایی‌طلبان یمن جنوبی برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در مقابل به رسمیت شناخته شدن توسط تل‌آویو به گوش می‌رسد.

نکته جالب در این معادله اینکه حامی اصلی جدایی‌طلبان یمن جنوبی امارات متحده عربی است پس 2 سوی معادله، این ساختار خودخوانده را به رسمیت خواهند شناخت.

حال مشخص نیست این لیست به همین کشورها محدود خواهد شد یا برنامه‌های ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا غافلگیری‌های دیگری هم در چنته دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها