شناخت پایین مردم از اورژانس اجتماعی / چند درصد 123 را می‌شناسند؟

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اینکه فقط کمتر از 20 درصد مردم سامانه اورژانس اجتماعی برای رسیدگی به موارد کودک آزاری، همسرآزاری و خودکشی خط تلفن اورژانس اجتماعی123 را می‌شناسند، ابراز تاسف کرد و گفت: رسانه‌ها باید این خط را رایگان تبلیغ کنند تا همه مردم آن را بشناسند.

شناخت پایین مردم از اورژانس اجتماعی / چند درصد 123 را می‌شناسند؟
کد خبر: 427067
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۰:۳۰:۱۰

اعتمادآنلاین| محمود علیگو سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: آمارهایی که از سوی اورژانس اجتماعی اعلام می‌شود، آمار خشونت ها را روشن نمی‌کند زیرا کمتر از 20 درصد از مردم سامانه 123 را می شناسند بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تمام رسانه ها، 123 را به مدت پنج سال تبلیغ کنند.


وی ادامه داد: کارکرد سامانه اورژانس اجتماعی این است که به افراد خشونت دیده در حوزه کودک آزاری و همسرآزاری و حتی مواردی مانند سالمندآزاری و معلول آزاری کمک کند؛ در سیستم جامعه امروز مانند گذشته ریش سفیدها و بزرگترها کمتر برای حل مسائل، میانجیگری می کنند و اورژانس اجتماعی این وظیفه را برعهده گرفته است.

علیگو گفت: راه اندازی تیم های خدمات سیار اورژانس اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیر به حساب می‌آید زیرا از این طریق می‌توان افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی را به موقع شناسایی کرد و مداخلات لازم را در محل در دسترس آنان قرار داد و همچنین از طریق تقویت مداخلات اجتماع محوری نسبت به ارجاع بازپروری و توانمند سازی آنان اقدام کرد.


سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از مردم خواست هرگونه کودک‌آزاری در خانه یا در خیابان را به اورژانس اجتماعی با شماره 123 اطلاع دهند و گفت: همه تماس‌ها بدون آنکه هویت تماس‌گیرنده مشخص شود، فورا مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.


علیگو پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود که نیمی از تماس گیرندگان با شماره 123، مزاحم هستند و ارتباطی با وظیفه اورژانس اجتماعی ندارند و فقط بخشی از تماس ها تبدیل به ماموریت و تشکیل پرونده می شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها