«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

سازش ابوظبی-تل آویو؛ باید منتظر چه پیامدهایی باشیم؟ / اقتصاد شاخص اصلی رشد روابط تل‌آویو-ابوظبی است - بخش ششم و پایانی

یکی دیگر از پرسش‌ها میزان تاثیرگذاری رسمیت یافتن روابط امارات متحده عربی به عنوان هاب اقتصادی خاورمیانه بر اقتصاد اسرائیل است؛ روابط اقتصادی چه تاثیری بر گسترش روابط و نیز توسعه نفوذ تل‌آویو در منطقه خواهد گذاشت؟

سازش ابوظبی-تل آویو؛ باید منتظر چه پیامدهایی باشیم؟ / اقتصاد شاخص اصلی رشد روابط تل‌آویو-ابوظبی است - بخش ششم و پایانی
کد خبر: 427084
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعماد حسینی- یکی دیگر از پرسش‌ها میزان تاثیرگذاری رسمیت یافتن روابط امارات متحده عربی به عنوان هاب اقتصادی خاورمیانه بر اقتصاد اسرائیل است؛ روابط اقتصادی چه تاثیری بر گسترش روابط و نیز توسعه نفوذ تل‌آویو در منطقه خواهد گذاشت؟

به زعم کارشناسان، حجم روابط اقتصادی بین امارات متحده و اسرائیل می‌تواند راهی برای برون‌رفت اسرئیل از بحران اقتصادی کنونی‌اش باشد.

این خلاصه‌ی تحلیلی است که شبکه 12 تلویزیون اسرائیل در مورد بازتاب‌های اقتصادی توافق ابوظبی با تل‌آویو به دست داد. بنا بر این تحلیل، پیش‌بینی می‌شود در گام اول حجم صادرات اسرائیل به امارات از 300 به 500 میلیون دلار در سال افزایش یابد.

وزارت اقتصاد رژیم اسرائیل همچنین خبر داد، پیش‌بینی می‌کند حدود 350 میلیون دلار از سوی اماراتی‌ها، از طریق خرید کالاهای اسرائیل، به اقتصاد اسرائیل تزریق شود.

شاید همین پیش‌بینی‌ها بود که باعث شد همزمان با اعلام این توافق بورس تل‌آویو شاهد یکی از جهش‌های قابل توجه خود باشد.

همچنین بسیاری از شرکت‌های اسرائیلی برنامه ورود به بازارهای امارات و رخنه به کشورهای عربی و اسلامی از طریق این کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

از همان ساعات اولیه اعلام علنی شدن روابط، شماری از شرکت‌های اسرائیلی قراردادهای مشارکت با شرکت‌های اماراتی به امضا رساندند تا شرکت‌های اماراتی مسئولیت توزیع محصولات‌شان را در کشورهای عربی و اسلامی بر عهده گیرند.

اخبار منتشرشده در رسانه‌های اسرائیلی گویای ان است که این گفت‌وگوها مدت‌ها قبل از رسمیت یافتن این روابط آغاز و تنها امضای علنی قراردادها به موعد اعلام رسمی روابط سیاسی 2 کشور منوط شده بود.

در پایان باید گفت، گرچه روابط بین ابوظبی و تل‌آویو به سال‌ها پیش و حتی به یک دهه قبل بازمی‌گردد، اما سطح و حجم این رابطه و همکاری علنی، علاوه بر تاثیرگذاری اهرم بسیار مهم ساکن کاخ سفید، میزان پذیرش این توافق از جانب ملت‌های منطقه و حتی رفتار متقابل 2 طرف را هم طلب می‌کند و هرچه ملل عربی و اسلامی در برخورد با این توافق منفعل‌تر باشند، این روابط نیز گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها