کد خبر: 427121
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۲:۵۲:۴۵
| |

طوطی مثنوی، مهمان خانه کودکان شد

طرح «نمایش‌نما» (اکران فیلم‌ نمایش‌های کودک در فضای مجازی) که از روز 15 مرداد آغاز شده و تا نیمه‌ آبان سال جاری ادامه خواهد داشت، در اولین روز اکران خود نمایش زنده-عروسکی «تو مثل طولی» را برای مخاطبان کودک و نوجوان روی سامانه فروش قرار داد.

طوطی مثنوی، مهمان خانه کودکان شد
کد خبر: 427121
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۲:۵۲:۴۵

اعتمادآنلاین| این نمایش، حکایت پدری است که روایت قصه «طوطی و بازرگان» را برای کودکی نیمه کاره رها کرده و حالا که زمان تولد دخترش فرارسیدن به انباری می‌رود تا هدیه‌ای را که ساعتی پیش در آنجا پنهان کرده است، بردارد. آن هدیه یک طوطی داخل قفس است و در این موقعیت بازرگان قصه از دل کتاب درآمده و پدر را داخل کتاب می‌برد تا او را از سرگردانی بیرون بیاورد و قصه‌اش را به‌پایان برساند تا اینکه ... .

این اثر که تولید سال 1396 مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری است تاکنون در چندین جشنواره از جمله در 2 جشنواره بین‌المللی تئاتر سلتیک یونان و بلژیک پذیرفته شد و در جشن انجمن نمایشگران عروسکی خانه تئاتر در سال 97 مورد قدردانی قرار گرفت.

در این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم، فیلم آثار و تولیدات سه دهه‌ کانون در حوزه تئاتر کودک و نوجوان در قالب طرح «نمایش‌نما» روی سایت کانون به نشانی th.kpf.ir قابل دسترسی و خرید بلیت است.

به گفته امیرحسین انصافی یکی از کارگردانان نمایش «تو مثل طوطی»، این اثر بر اساس قصه‌های کهن مثنوی مولانا شکل گرفته و داستان اصلی آن بر اساس حکایت طوطی و بازرگان تولید و داستانک‌های بخش بخش آن بر اساس دیگر قصه‌های مثنوی مولوی به رشته تحریر درآمده است.

انصافی دلیل استقبال مخاطبان را هنگام اجرای اثر در سال 96، همین فضای بخش بخش و سفرهای پی در پی بازرگان قصه به کشورهای مختلف و آشنایی تماشاگران کودک و نوجوان با فرهنگ، جغرافیا، موسیقی، پوشاک و ... کشورها دانست.

آرین ناصری‌مهر دیگر کارگردان این نمایش درباره اکران فیلم تئاتر «تو مثل طوطی» بیان کرد: هر چند این اتفاق بسیار نوپا و بنا به شرایط صورت پذیرفته و هنوز مخاطبان خود را آن‌طور که باید و شاید درگیر نکرده است اما حالا که شرایط برای اهالی هنر و مخاطبان علاقه‌مند به تئاتر به دلیل شیوع بیماری کرونا دشوار است، می‌بایست رسانه‌های پرمخاطب دیگر کمر همت برای یاری هنرمندان تئاتر ببندند.

تبلیغات اتفاق‌های هنری مانند تئاتر در رسانه‌هایی جمعی همچون تلویزیون آن هم به شکل مستقیم، تاثیر به‌سزایی بر افزایش مخاطب و روند بهتر دیده‌شدن فیلم تئاترها خواهد گذاشت. درخواستی که نه امروز و به خاطر این شرایط، بلکه ده‌ها سال است اهالی تئاتر از رسانه‌های پرمخاطب نظیر صدا و سیما داشته‌اند.

در طرح «نمایش‌نما» که از روز 15 مرداد 1399 آغاز شده است 36 عنوان فیلم نمایش‌های کانون پرورش فکری به تدریج در یکی از سایت‌های فروش بلیت تئاتر بارگذاری می‌شود که دسترسی به آن تا پایان فصل پاییز 1399 از طریق نشانی اینترنتی th.kpf.ir نیز امکان‌پذیر است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها