کد خبر: 427134
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۸:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا| میشل اوباما برگ برنده دموکرات‌ها در اولین شب همایش

میشل اوباما در سخنرانی شب گذشته خود گفت: «بالا رفتن تنها راهی است که جواب خواهد داد.» او اضافه کرد: «اما بگذارید این را روشن کنم که بالا رفتن به این معنا نیست که لبخندی بر لب داشته باشید و در مواجهه با شرارت و بی‌رحمی حرف‌های قشنگ بزنید؛ بالا رفتن به معنای انتخاب راه سخت‌تر است. به این معنی است که با چنگ و دندان راهی به سمت قله پیدا کنیم.»

انتخابات آمریکا| میشل اوباما برگ برنده دموکرات‌ها در اولین شب همایش
کد خبر: 427134
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- میشل اوباما یکی از سخنرانان اولین همایش ملی دموکرات‌ها در میلواکی بود. او که در سال‌های اخیر به یکی از چهره‌های تاثیرگذار سیاسی و اجتماعی آمریکا تبدیل شده در این سخنرانی بر لزوم شرکت مردم آمریکا در انتخابات تاکید و انتقادات تندی را نسبت به عملکرد دولت ترامپ مطرح کرد. در حالی که به دلیل پاندمی کرونا مراسم متفاوت با هر دوره و به صورت اینترنتی برگزار می‌شد سخنرانی میشل اوباما یکی از بخش‌های تاثیرگذار این همایش بود.

میشل اوباما

روزنامه گاردین بخش‌هایی از این سخنرانی را منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

***

میشل اوباما در سیاسی‌ترین سخنرانی خود تا امروز و با تندترین انتقادات نسبت به ترامپ خطاب به مردم آمریکا گفت: «در انتخابات نوامبر به جو بایدن رأی بدهید، گویی جان همه ما به آن بستگی دارد.»

او ادامه داد: «بگذارید واضح و روشن بگویم. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور مناسبی برای آمریکا نیست. او زمان کافی در اختیار داشته تا وظیفه‌اش را انجام دهد اما نتوانسته. او نمی‌تواند آن کسی باشد که ما نیاز داریم. واقعیت همین است.»

این جمله میشل اوباما در واقع تکرار جمله ترامپ در اوایل ماه جاری بود، زمانی که از او درباره آمار مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در ایالات متحده پرسیدند و ترامپ پاسخ داد: «واقعیت همین است.»

«وقتی آنها خودشان را پایین می‌برند ما بالا می‌رویم»

لیبرال‌ها، ترقی‌خواهان، میانه‌روها و برخی از جمهوری‌خواهان در شب دوشنبه گرد هم آمدند تا مردم آمریکا را از خطری که دور دوم ریاست جمهوری ترامپ در پی خواهد داشت آگاه کنند و البته بگویند که آینده روشن‌تری را پیش‌بینی می‌کنند.

میشل اوباما در سخنرانی‌اش به جمله‌ای اشاره کرد که در همایش انتخاباتی سال 2016 گفته بود و پس از آن یکی از معروف‌ترین سخنان او شد: «وقتی آنها خودشان را پایین می‌برند ما بالا می‌رویم.»

میشل اوباما

میشل اوباما در سخنرانی شب گذشته خود گفت: «بالا رفتن تنها راهی است که جواب خواهد داد.»

او سپس اضافه کرد: «اما بگذارید این را روشن کنم که بالا رفتن به این معنا نیست که لبخندی بر لب داشته باشید و در مواجهه با شرارت و بی‌رحمی حرف‌های قشنگ بزنید؛ بالا رفتن به معنای انتخاب راه سخت‌تر است. به این معنی است که با چنگ و دندان راهی به سمت قله پیدا کنیم.»

چهار سال پس از ترک کاخ سفید بانوی اول سابق امریکا در میان زنان سیاهپوست و در درون حزب دموکرات و حتی بعضاً خارج از حزب چهره‌ای به شدت محبوب است.

در طول این سال‌ها او کتابی نوشته که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها شده، برای تور کتابش به تمام کشور سفر کرده، برای ساخت یک موسسه دفاع از حق رأی کمک کرده و اخیراً مشغول ساخت یک پادکست است.

«می دانید که من از سیاست متنفرم»

میشل اوباما در ادامه سخنرانی‌اش گفت: «می‌دانید که من از سیاست متنفرم.» جمله‌ای که هواداران دوآتشه او را همواره ناامید کرده است. او بی‌پرده به مقایسه شخصیت بایدن با ترامپ پرداخت و بایدن را مردی محترم توصیف کرد که «حقیقت را می‌گوید و به علم اعتقاد دارد».

او در این باره توضیح داد: «او می‌داند چگونه اقتصاد را نجات دهد، با پاندمی مقابله کند و کشور ما را رهبری کند.»

میشل اوباما

همدلی بخش مهمی از سخنرانی میشل اوباما بود. او با اشاره به اعتراضات ضدنژادپرستی در ماه‌های اخیر و مواجهه ترامپ با این اعتراضات گفت: «هر گاه که برای رهبری، همدلی و تسلی یا نشانه‌ای از ثبات به کاخ سفید نگاه می‌کنیم، آنچه در مقابل ما قد علم می‌کند هرج‌ومرج، تفرقه و ناهمدلی است.»

میشل اوباما همچنین بر ضرورت رأی دادن در شرایط فعلی و فعال بودن در انتخابات تاکید کرد.

این چهارمین سخنرانی میشل اوباما در گردهمایی دموکرات‌ها به شمار می‌رفت و با استقبال چهره‌هایی همچون الکساندریا اوکاسیو کورتز و کامالا هریس نامزد معاون اول جو بایدن همراه بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها