نانسی پلوسی:

جمهوری‌خواهان به دنبال ترساندن مردم از رای دادن هستند

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به ‌دنبال طرح تئوری «بی‌اساس» از جانب برخی اعضای حزب جمهوری‌خواه این کشور درخصوص وقوع تقلب گسترده در انتخابات با اجرای طرح رأی‌گیری پستی، جمهوری‌خواهان را متهم کرد به اینکه به دنبال ترساندن مردم از رای دادن هستند.

جمهوری‌خواهان به دنبال ترساندن مردم از رای دادن هستند
کد خبر: 427147
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۴:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از پایگاه هیل، نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اظهاراتی را در تقابل با صحبت‌های مارک میدوز، رئیس دفتر کاخ سفید در روز یکشنبه خطاب به سی‌ان‌ان مطرح کرد. میدوز در اظهاراتش گفته بود: سند و مدرکی دال بر عدم وقوع تقلب گسترده در میان رأی‌دهندگان (با اجرای این طرح) وجود ندارد.

نانسی پلوسی در اظهاراتش خطاب به شبکه ام ‌اس ان ‌بی ‌سی گفت: به حرف‌های آن‌ها توجهی نکنید. هدف آن‌ها ترساندن مردم از رای دادن است، آن‌ها هر چقدر بیشتر بتوانند آشوب ایجاد کنند بیشتر این ترس را درباره این‌که آراء شما قرار نیست در انتخابات شمرده شوند ایجاد می‌کنند.

پلوسی همچنین در ادامه صحبت‌هایش جمهوری‌خواهان را متهم کرد به اینکه به ‌دنبال مرعوب ساختن مردم هستند و از آمریکایی‌ها خواست آن‌ها را نادیده بگیرند.

او خاطرنشان کرد: شما نمی‌توانید اجازه دهید طرف مقابل به فضایی که در آن قرار است انتخابات برگزار شود شکل دهد. ما رأی‌گیری پستی را خواهیم داشت. این طرح موفق خواهد بود. ما برای اجازه به اجرای آن وابسته به رییس جمهور نخواهیم بود.

او تاکید کرد: به تاکتیک‌های ترس آفرینی آن‌ها توجه نکنید زیرا این برای آن‌ها یک پیروزی است.

این اظهارات پلوسی در حالی مطرح شدند که قانونگذاران آمریکایی به دنبال رسیدگی به یکسری تغییرات اعمال شده در سازمان پست آمریکا که به گفته آن‌ها پیش از برگزاری فرآیند انتخابات باعث ایجاد تاخیر در تحویل بسته‌های پستی می‌شوند، هستند؛ انتخاباتی که انتظار میرود در آن رکورد بالایی در زمینه ثبت آراء پستی ثبت شود.

دونالد ترامپ و دولتش این ادعا را مطرح کردند که اجرای طرح رأی‌گیری پستی در آمریکا به دلیل نگرانی از بابت شیوع کرونا اجازه به وقوع تقلب گسترده در میان رأی‌دهندگان خواهد داد، هرچند که اسناد و مدارک موجود از این تئوری پشتیبانی نمی‌کنند.

از سوی دیگر به گزارش پایگاه هیل، سناتور مستقل برنی سندرز که قبلاً در رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای تعیین نامزد ریاست جمهوری این حزب شرکت داشته، دوشنبه شب از حامیان سابقش خواست در انتخابات ماه نوامبر از جو بایدن، رقیب دموکرات دونالد ترامپ حمایت کنند و هشدار داد که در این انتخابات ارزش‌های مترقی در خطر هستند.

سندرز در سخنرانی در ضمن برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات آمریکا هشدار داد: دونالد ترامپ دارد ما را در مسیر نزولی رفتن به سمت استبداد به پیش میبرد و اگر دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر شکست بخورند تصور هزینه بالای این شکست بسیار سخت خواهد بود.

سندرز گفت: ما نیاز داریم به اینکه جو بایدن رئیس جمهور بعدی ما باشد. اگر دونالد ترامپ مجدداً به ریاست جمهوری برسد تمامی پیشرفتی که ما حاصل کرده‌ایم به خطر خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: دوستان من! من به شما و به همه کسانی که از دیگر نامزدهای رقابت مقدماتی دموکرات‌ها حمایت کردند و همچنین آن‌هایی که ممکن است در انتخابات قبلی به دونالد ترامپ رای داده باشند این صحبت را مطرح می‌کنم. آینده دموکراسی ما در خطر است. آینده اقتصاد ما در خطر است. آینده سیاره ما در خطر است. ما باید با یکدیگر متحد شویم و دونالد ترامپ را شکست دهیم و جو بایدن و کامالا هریس را به‌عنوان رئیس‌جمهور بعدی و معاون رئیس جمهور بعدی برگزینیم.

سندرز در سخنرانی هشت دقیقه‌ای خود که از طولانی‌ترین سخنرانی‌های شب گذشته در زمان برگزاری کنوانسیون ملی حزب دموکرات به شمار میرفت، تلاش کرد تا انتخابات ماه نوامبر و انتخاب میان ترامپ و بایدن را نزاعی بر سر آینده کشور نشان دهد.

او خاطرنشان کرد: این انتخابات مهم‌ترین انتخابات تاریخ مدرن این کشور است. در پاسخ به مجموعه بی‌سابقه بحران‌هایی که ما با آنها مواجه هستیم نیاز به یک پاسخ بی‌سابقه و جنبشی در میان مردمی که آماده ایستادگی و مبارزه برای دموکراسی و شرافت و علیه طمع‌کاری، الیگارشی و استبداد هستند، داریم؛ جنبشی که هرگز مشابه آن قبلاً دیده نشده است.

سندرز عنوان کرد: نرون، امپراتور روم، زمانی که روم می‌سوخت مشغول چنگ نوازی بود؛ حالا ترامپ مشغول گلف بازی کردن است.

وی افزود: در این دولت استبداد در کشور ما ریشه دوانده است و باید به نازپروری ملی‌گرایان سفیدپوست، تعصب مذهبی، حملات زشت علیه زنان و نژادپرستی پایان دهیم.

سندرز در سخنرانی خود همچنین دستاوردهایی که حامیانش در زمان کمپین‌های مربوط به انتخابات سال 2016 و همچنین انتخابات امسال کسب کرده‌اند را تحسین کرد. او گفت که آن‌ها این کشور را کنار یکدیگر به سمت "یک مسیر جسورانه جدید" بردند و این جنبش ادامه داشته و هر روز قدرت‌مندتر می‌شود.

وی عنوان کرد: ما باید کشوری بسازیم که عادلانه‌تر، دلسوزتر و فراگیرتر باشد. من می‌دانم که جو بایدن از همان روز اول مبارزه برای آن را آغاز خواهد کرد.

سندرز عنوان کرد: بدون یک حزب دموکرات متحد، سال‌ها دستاوردی که جنبش ترقیخواه کسب کرده ممکن است از بین برود و حتی کشور ممکن است نتواند چهار سال ریاست جمهوری دیگر دونالد ترامپ را تحمل کند.

او خاطرنشان کرد: در اساسی‌ترین حالت این انتخابات درباره حفاظت از دموکراسی ما است.

وی تاکید کرد: در دوران این رییس جمهور چیزهایی که غیر قابل تصور بودند عادی شده‌اند. ترامپ تلاش کرده جلوی رای دادن مردم را بگیرد، اداره پست آمریکا را تضعیف کند، مأموران فدرال و نظامی را در برابر معترضان صلح‌جو مستقر کند، تهدید به تاخیر در برگزاری انتخابات کند و همچنین گفته که در صورت شکست خوردن در انتخابات ریاست جمهوری را ترک نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها