کد خبر: 427176
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۵:۴۱:۲۸
| |

انور قرقاش:

صلح میان امارات و اسرائیل تحولی استراتژیک و مثبت برای اعراب است

وزیر مشاور در امور خارجه امارات توافق کشورش با اسرائیل درباره عادی سازی روابط را تحولی استراتژیک و مثبت برای اعراب خواند.

صلح میان امارات و اسرائیل تحولی استراتژیک و مثبت برای اعراب است
کد خبر: 427176
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۸ ۱۵:۴۱:۲۸

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه العربیه الحدث، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر درباره توافقنامه صلح ابوظبی و تل‌آویو ادعا کرد: این توافقنامه صلح میان امارات و اسرائیل یک "تحول استراتژیک و مثبت برای اعراب" است.

وی گفت: دیدگاه‌ها به توافق صلح امارات و اسرائیل در سطح جهان عرب شاهد هیچ چیز جدیدی نبوده است. خطوط تماس قبل و بعد از اعلام این توافق هیچ تغییری نکرده و این مسأله نشان دهنده این است که گفت‌وگوی عقلانی درباره مهمترین موضوعات هنوز دور از دسترس است.

قرقاش ادامه داد: حرکت جسورانه امارات، آب‌های ساکن را به حرکت درآورد، بنابراین تغییر صحنه برای عبور از شرایط دردناک در گذشته جهان عرب مانند "نکبه"، "نکسه" و جنگ‌های داخلی ضروری است. از این رو، این توافق در چارچوب بسیاری از ابتکارعمل‌های صلح صورت می‌گیرد و تحول استراتژیک مثبتی را برای اعراب به همراه خواهد داشت.

این مقام اماراتی در توییت دیگری مدعی شد: می‌بینیم که "هر کشور فعال و چهره برجسته بین‌المللی"، این پیمان صلح را ستوده و آن را تبریک می‌گوید و به دلیل این تحول استراتژیک قدردانی می‌کند. اما بازنده‌های این تغییر تاجران و دلالان مسائل سیاسی هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها