«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

میزان حقوق برای رسیدن به مرز خوشبختی چقدر است؟

برخلاف ادعای رایج درباره اینکه پول خوشبختی نمی‌آورد، آخرین تحقیق انجام‌گرفته توسط یک موسسه پژوهشی بریتانیایی نشان می‌دهد میزان حقوق از یک سطح خاص به بالا برای فرد احساس خوشبختی به همراه می‌آورد.

میزان حقوق برای رسیدن به مرز خوشبختی چقدر است؟
کد خبر: 427243
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۶ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برخلاف ادعای رایج درباره اینکه پول خوشبختی نمی‌آورد، آخرین تحقیق انجام‌گرفته توسط یک موسسه پژوهشی بریتانیایی نشان می‌دهد میزان حقوق از یک سطح خاص به بالا برای فرد احساس خوشبختی به همراه می‌آورد.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس پژوهشی که موسسه بریتانیایی «ریزن» انجام داده، کارمندان بریتانیایی نیازمند دریافت حقوق سالانه‌ای در حدود 42 هزار دلار برای احساس خوشبختی هستند.

بر اساس این تحقیق که رسانه‌های عربی به نقل از پایگاه یاهو آن را منتشر کردند، رقم مذکور میانگین حقوق کارمند بریتانیایی در شهرهایی است که بیشترین احساس خوشبختی در آنها به ثبت رسیده، در حالی که میانگین حقوق در شهرهای کمتر خوشبخت در بریتانیا از این رقم کمتر است.

در این تحقیق آمده است، شاخص خوشبختی در شهر وینچستر بریتانیا در حالی از همه شهرهای بریتانیا بالاتر است که میانگین درآمد سرانه در این شهر نیز 44 هزار دلار (880 میلیون تومان) در سال است.

در این تحقیق همچنین با استناد به شاخص جهانی خوشبختی ذکر شده است، این شاخص در کشورهایی که میانگین درآمد افراد بیشتر می‌شود بالاتر می‌رود، امری که بیانگر ارتباط پول با خوشبختی است.

گفتنی است کشورهایی همانند سنگاپور و لوکزامبورگ که بالاترین درآمد سرانه فردی در جهان را دارند در رتبه بالاتری در شاخص خوشبختی قرار گرفته‌اند.

«کوین مانتفورد» رئیس این موسسه در عین حال خاطرنشان کرد: با اینکه تحقیقات ما نشان می‌دهد پول خوشبختی می‌آورد، اما این یک قاعده کلی و دائمی در زندگی واقعی نیست و درآمد بالا نمی‌تواند از فشارها و استرس روانی و ذهنی روزمره بکاهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها