عضو پیشین کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال:

چرا مردم بیچاره باید پول ویلموتس را پرداخت کنند؟

یک عضو پیشین کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال، در واکنش به شکست ایران در پرونده ویلموتس گفت: چرا باید مردم بیچاره پرداخت کنند؟ چرا مردم بیچاره که اطلاعی از قرارداد نداشتند، این مبلغ هنگفت را بپردازند؟ باید بررسی شود که چه کسانی این قرارداد را نهایی کردند و همان نفرات هم غرامت را بپردازند.

چرا مردم بیچاره باید پول ویلموتس را پرداخت کنند؟
کد خبر: 427250
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۰۸:۰۹:۳۹

اعتمادآنلاین| حسن غفاری درباره شکست ایران در پرونده ویلموتس و محکومیت 6.2 میلیون یورویی به سرمربی بلژیکی به عنوان غرامت که با درخواست تجدیدنظر فدراسیون فوتبال در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) همراه خواهد شد، گفت: درخواست تجدیدنظر یک هزینه اضافه است که باید مبلغی را برای دادرسی به دادگاه پرداخت کنیم. کی در درخواست تجدیدنظر موفق شده‌ایم؟ در همه موارد شکست خورده‌ایم. با این که می‌دانیم در سنوات گذشته در CAS شکست خوردیم، باز هم این راه را می‌رویم.

او در واکنش به این که تاکنون دولت دو میلیون دلار به ویلموتس پرداخت کرده و در صورت تایید این حکم، این مبلغ هنگفت از جیب دولت پرداخت خواهد شد، تاکید کرد: در حقیقت ملت پول را پرداخت کرده است. دولت که پولی ندارد. دولت مجری پول مردم است که متاسفانه به هرز می‌رود. آن دو میلیون دلار پول مردم بود.

این عضو پیشین کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در واکنش به این خواسته عمومی که باید غرامت این قرارداد ضعیف از سوی عاملان آن یعنی مهدی تاج و اعضای هیات رییسه پرداخت شود نه از سوی فدراسیون و نهادهای دولتی، تصریح کرد: چرا باید مردم بیچاره پرداخت کنند؟ چرا مردم بیچاره که اطلاعی از قرارداد نداشتند، این مبلغ هنگفت را بپردازند؟ باید بررسی شود که چه کسانی این قرارداد را نهایی کردند و همان نفرات هم غرامت را بپردازند.

غفاری معتقد است همه کسانی که در جریان و تصمیم گیر این قرارداد بودند باید غرامت را از حساب شخصی خود پرداخت کنند: «اگر من با اتومبیل خودم تصادف کنم، صاحب خانه‌ام باید غرامت را بدهد؟ هر کسی در جریان قرارداد بوده بایستی غرامت را بپردازد.»

در چند وقت اخیر اعضای هیات رییسه فدراسیون در واکنش‌های خود آثاری از پشیمانی در این ماجرا را بروز نداده‌اند. محمود شیعی گفته باید بررسی شود قرارداد بد بوده یا نه و همین‌طور کاظم طالقانی معتقد است اگر دولت زودتر قسط نخست دستمزد ویلموتس را داده بود، او دست به شکایت نمی‌برد. هم‌چنین مهدی تاج تاکید داشت قرارداد فوق‌العاده‌ای با ویلموتس منعقد شده است.

نایب رییس پیشین کمیته مسابقات AFC در واکنش به این اظهارات تاکید کرد: تا روزی که به اشتباهات خودمان اقرار نکنیم، اصلاح‌پذیر نیستیم. هر موقع که گفتم اشتباه کردم، اصلاحات شروع می‌شود. رفتار اعضای هیات رییسه نشان می‌دهد که باز هم این مسیر اشتباه را می‌رویم. یک بیمار ابتدا باید بپذیرد که مشکل دارد و بعد روند درمان را شروع کند. تا وقتی بیماری قلبی را قبول نکنیم و احساس درد را امری بدیهی تلقی کند، مشکلش حل نمی‌شود.

او اذعان کرد: وقتی این آقایان قبول نمی‌کنند که اشتباه کردند و به قولی طلبکار هم هستند، بدانید که قرارداد بعدی بهتر از این نخواهد بود. امیدواریم روزی برسد که افراد مسوولیت‌پذیر حضور داشته باشند.

غفاری در واکنش به این که روند عقد قرارداد با ویلموتس حاکی از پنهان کاری رییس فدراسیون از سایر همکارانش در این فدراسیون دارد و بخش‌های حقوقی و بین‌الملل در جریان مذاکرات و نگارش قرارداد نبودند که این مسائل شایعات زیادی را ایجاد می‌کند، گفت: من امیدوارم که این‌طور نباشد ولی شواهد به گونه‌ای است که شاید نمی‌خواستند کسی از جریان قرارداد مطلع باشد. وقتی شواهد را کنار هم می‌گذارید متوجه می‌شوید که شاید اصلا عمدی در این کار بوده و شاید کسی سودی برده است.

او در واکنش به حضور مهدی تاج بدون هیچ یک از مدیران و کارمندان فدراسیون در بروکسل برای عقد قرارداد که توسط بهروز زنجانی، جوان مقیم آلمان همراهی شده گفت: مگر امکان نداشت قرارداد در دوبی امضاء شود؟ مگر شما می‌خواستید در محل کارتان استخدام شوید، به خانه‌تان آمدند؟ اگر یک مربی بیکار است و می خواهد برای یک کشور و تیمی کار کند، باید به محل کارش برود و مذاکره کند نه این که بالاترین شخص فدراسیون به بروکسل بلژیک برود. ما در همین ابتدای کار قافیه را باختیم.

این عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره این که چه کسی مسوول نظارت بر قرارداد بوده است، گفت: برای تنظیم قرارداد مشاوران حقوقی فدراسیون فوتبال باید دخالت کنند چرا که قوانین و مسائل مرتبط را می‌دانند اما مسوول اصلی هر قراردادی رییس فدراسیون فوتبال است. رییس باید در کلیه امور دخالت مستقیم داشته باشد؛ منتهی می‌تواند از افراد ذی‌صلاح در آن مورد به خصوص مشاوره بگیرد.

غفاری تاکید کرد: اگر قراردادی امضاء شود، هیچ موقع رییس فدراسیون نمی‌تواند بگوید من امور حقوقی را نمی‌دانم و ارتباطی به من ندارد. رسم و رسومی در عقد قرارداد همکاری با مربیان وجود دارد که در این مورد رعایت نشده و باعث تاسف است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها