حسن بیادی، فعال سیاسی اصولگرا:

تا آذر ماه نمی‌توان درباره نامزدهای احتمالی انتخابات 1400 قضاوت روشنی داشت

یک فعال سیاسی معتقد است: اگرچه ظریف در دوران تحقق قرارداد برجام چالش‌های کلامی خوبی با رقیبان در صحنه سیاست خارجی از خود نشان داده و می‌تواند معادلات صحنه را به نفع خود رقم بزند اما از آنجا که گفتمان غالب بر انتخابات 1400 کاملا متفاوت با حوزه کاری اوست، مردم قطعا به سراغ یک نامزد توانا در حوزه اقتصادی خواهند رفت.

تا آذر ماه نمی‌توان درباره نامزدهای احتمالی انتخابات 1400 قضاوت روشنی داشت
کد خبر: 427257
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۰۸:۲۱:۳۲

اعتمادآنلاین| تا ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی نمانده است؛ اصلاح طلبان گرچه ساکت و بی صدا هستند اما گویا می خواهند با کاندیدای حداکثری و خیلی پر زور وارد صحنه رقابت 1400 شوند. اخبار حکایت از آن می کند که محمدجواد ظریف گزینه اصلی آنهاست و سایر اسامی بیشتر جنبه جنگ روانی دارد تا ذهن رقیب مشغول کند.

حسن بیادی درباره حمایت اصلاح طلبان از محمدجواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: فضای کنونی کشور پذیرای صحبت های انتخاباتى و حقه‌های سیاسی نیست. مردم بیشتر دغدغه نان و اشتغال دارند تا آنکه بررسی کنند چه کسی می خواهد برای انتخابات سال آینده نامزد شود.


وی با نامساعد خواندن اوضاع نابسامانی در اقتصاد کشور افزود: دولت از طرفی پولی برای اداره خود و کشور ندارد و از طرفی تدبیری هم برای مشارکت حقیقی مردم در کمک به دولت را ندارد و تا میتواند از طریق ناصواب بازار ارز، طلا، خودرو و حتی بازار بورس بدون اطلاع مردم دست در جیب آنان کرده و کسب درآمد می کند تا این ماه را به ماه دیگر برساند. گرچه دولتی ها خیلی مردم را تشویق می کنند تا پول های شان را در بازار سرمایه بیاورند اما بیشتر نوعی گول زدن و حقه ناصواب است تا خیرخواهی.

این فعال سیاسی ، بازار بورس را به کازینو تشبیه و اظهار کرد: در روزهایی که هیچ تولیدی وجود ندارد و کارخانه ها با حداقل ظرفیت کار می کنند بالا بودن شاخص های بورس سئوال برانگیز است. معتقدم دولت با دادن آمارهای غیرواقعی همانطور که قبلا گفتم بیشتر می خواهد هزینه اداره خود را از جیب مردم تأمین کند. این مسئله پ این نوع تفکر ظالمانه وضع مردم را بدتر خواهد کرد.

وی افزود: مردم خوب میدانند که اصل درآمد دولت از فروش نفت و مشتقات آن است و این را هم حاضرند قبول کنند که این محدودیت برای فروش نفت خام میتواند یک فرصت برای گسترش تولیدات داخلی باشد و ایثارگرانه حاضر هستند در این اوضاع وانفسا به هر شکل ممکن به دولت کمک کنند اما متاسفانه بخش مهمی از مسئولین در بخشهای دولتی و غیر دولتی تنها به فکر فریب دادن مردم و گرفتن و کاهش سرمایه های آنان میباشند فلذا چنانچه اوضاع با همین منوال ادامه پیدا کند تا آذرماه شاهد تغییر اساسی در بخشها و ساختار مدیریت اجرایی کشور خواهیم بود و این مسئله قطعا بر معادلات انتخابات ریاست جمهوری تأثیر بسزایی خواهد گذاشت .

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان بیان کرد: معادلات سیاست داخلی و سیاست خارجی در نوسان هستند و معتقدم تا آذر ماه نمی توان درباره هیچ کدام از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 قضاوت روشنی داشت. چه می خواهد این فرد اصلاح طلب باشد و چه اصولگرا.

وی درباره شانس محمد جواد ظریف در انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: برعکس سال 92 گفتمان غالب در رقابت سال 1400 پیش رو، اقتصادی است. در واقع مردم به کسی رأی می دهند راهکار عملی برای عبور کشور از بحران اقتصادی ارائه دهد. با وضعیتی اسفباری که برای برجام پیش آمد، عملا چهره ظریف توسط دوستان ناباب او سوخت و نابود شد و مانند سنوات قبل باندهای متصل به قدرت و ثروت یک چهره موثر دیگر را هم نابود کردند پس خوب اس که واقع بین باشیم که جنس دغدغه مردم معیشتی است نه دیپلماسی و تنش زدایی در حوزه سیاست خارجی.

بیادی یادآور شد: محمدجواد ظریف گرچه در دولت نخست آقای روحانی نشان داد که می تواند در حوزه سیاست خارجی برنامه های نظام را پیش ببرد و سرباز خوبی برای جبهه دیپلماسی کشور باشد اما او حتی برای تسهیل جذب سرمایه های خارجی نتوانست اقدام ملموسی توسط سفرای سفارشی منصوب شده انجام دهد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: گرچه ظریف در دوران تحقق قرارداد برجام چالش های کلامی خوبی با رقیبان در صحنه سیاست خارجی از خود نشان داده و می تواند معادلات صحنه را به نفع خود رقم بزند اما از آنجا که گفتمان غالب بر انتخابات 1400 کاملا متفاوت با حوزه کاری اوست، مردم قطعا به سراغ یک نامزد توانا در حوزه اقتصادی خواهند رفت. به عبارت دیگر کاریزمای ظریف نمیتواند ناتوانایی او را در حوزه اقتصادی پوشش دهد.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها