کد خبر: 427329
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از مدیریت فوتبال ایران در پرونده ویلموتس:

فوقش جریمه‌اش را می‌دهیم!

فوتبال ایران پرونده ویلموتس را نه در فیفا بلکه در تهران باخت. جایی که مدیرانی نالایق آن را مدیریت می‌کنند. مدیرانی که مدیریت فدراسیون فوتبال یا یک باشگاه را بر عهده می‌گیرند و در آخر هم با کلی بدهی و بدون اینکه به کسی پاسخگو باشند از فوتبال می‌روند و در یک نهاد دیگر دولتی پست می‌گیرند.

فوقش جریمه‌اش را می‌دهیم!
کد خبر: 427329
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فوتبال ایران پرونده ویلموتس را در فیفا نباخت بلکه در همین تهران و در راهروهای وزارت ورزش و جوانان 170 میلیارد تومان به ویلموتس بدهکار شد. دردی که فوتبال ایران این روزها تحمل می‌کند بر اثر زخمی است که سال‌ها پیش و به خاطر سوءمدیریت مدیران ناکارآمد خورده است. هرچند فوتبال ایران و فدراسیون ورشکسته آن، رقمی نزدیک به 170 میلیارد تومان به مارک ویلموتس، مربی پیشین تیم ملی، بدهکار است و باید از پولی که ندارد بدهی این مربی را پرداخت کند، اما باید قبول کنیم اگر مدیران ارشد ورزش و نهادهای نظارتی، سال‌ها قبل، بر قراردادهای فوتبال ایران نظارت می‌کردند و به راحتی از کنار آنها رد نمی‌شدند، امروز فوتبال ایران ورشکست نمی‌شد.

شاید اگر وزارت ورزش، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و حتی وزارت امور خارجه برای حل پرونده‌های پیشین فوتبال ایران در فیفا پیش‌قدم نمی‌شدند، امروز شاهد چنین فاجعه‌ای نبودیم.

مارک ویلموتس

اتاق ایران در فیفا

زنگ خطر فوتبال ایران زمانی به صدا درآمد که برخی از وکلای ورزشی خبر از انبوه پرونده‌های ایرانی در کمیته انضباطی فیفا دادند. وقتی اعلام شد فیفا برای پرونده‌های فوتبال ایران اتاقی ویژه در نظر گرفته، خیلی از دوستداران فوتبال در شکبه‌های اجتماعی با آن شوخی کردند، اما رسانه‌ها به خوبی می‌دانستند این ماجرا پایان خوشی برای فوتبال ایران ندارد. اتفاقی که حالا رخ داده و فوتبال ایران باید از پولی که ندارد دستمزد ویلموتس را پرداخت کند. دستمزدی که حقش است و باید به او پرداخت کنیم، هیچ عذری هم پذیرفته نیست؛ مدیران فدراسیون فوتبال پای قرارداد ویلموتس را امضا کرده‌اند و نمی‌توانند زیر آن بزنند. آنها باید بدانند وقتی تعهدی می‌دهند باید به آن عمل کنند و اگر توان انجام را ندارند، باید از بستن این قرارداد اجتناب می‌کردند. اما نه تنها این کار را انجام ندادند بلکه با لبخند مقابل دوربین عکاسان ایستادند و از یک پیروزی بزرگ حرف زدند.

فیفا

نقش وزارت ورزش در قرارداد ویلموتس

بعد از اعلام رأی فیفا، مهدی علی‌نژاد، معاون قهرمانی وزارت ورزش، عنوان کرد این وزارتخانه هیچ نقشی در پرونده مزبور ندارد؛ اما هرگز نگفت انجمن فرهنگی ایران و هلند در انتخاب مارک ویلموتس چه نقشی داشته است. علی‌نژاد هرگز به این موضوع اشاره نکرد که چرا وزیر ورزش این انجمن را به فدراسیون فوتبال ایران معرفی کرده است؟ علی‌نژاد به این سوال پاسخ نداد که سلطانی‌فر بر چه اساسی تشخیص داده که یک انجمن فرهنگی می‌تواند در انتخاب مربی تیم ملی نقش داشته باشد؟ این سوال‌ها از چند ماه قبل مطرح شده و هنوز هم پاسخ داده نشده است. حالا معاون وزیر ورزش، با آرامشی مثال‌زدنی، نقش این وزارتخانه را در انتخاب مارک ویلموتس رد می‌کند و تمام مشکلات این ماجرا را بر گردن اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال می‌اندازد. البته همه می‌دانیم که مهدی تاج، رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال، برای اولین بار نام انجمن فرهنگی ایران-هلند را مطرح کرد و مدعی شد این انجمن از طرف وزارت ورزش و جوانان معرفی شده است و تلویحاً گفت وزارت ورزش نقش مهمی در انتخاب مارک ویلموتس داشته است.

تاج و وزیر ورزش

مدیران کوچک در جایگاه بزرگ

فوتبال ایران پرونده ویلموتس را نه در فیفا بلکه در تهران باخت. جایی که مدیرانی نالایق آن را مدیریت می‌کنند. مدیرانی که مدیریت فدراسیون فوتبال یا یک باشگاه را بر عهده می‌گیرند و در آخر هم با کلی بدهی و بدون اینکه به کسی پاسخگو باشند از فوتبال می‌روند و در یک نهاد دیگر دولتی پست می‌گیرند. مدیرانی که در نهایت آرامش با این جمله کوتاه تکلیف خودشان، رسانه‌ها و مردم را روشن می‌کنند: فوقش جریمه‌اش را می‌دهیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها