سخنگوی وزارت بهداشت:

سازمان جهانی بهداشت هیچ واکسنی را تایید نکرده است

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تلاش کشورها و از جمله ایران برای دستیابی به واکسن کرونا، گفت: البته هنوز هیچ واکسنی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست.

سازمان جهانی بهداشت هیچ واکسنی را تایید نکرده است
کد خبر: 427376
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۲:۳۳:۲۱

اعتمادآنلاین| دکتر سیما سادات لاری در نشست ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران، گفت: شش ماه است که از آغاز کرونا در کشور می گذرد، بیماری که همه جهان را درگیر خودش کرده و شرایط اجتماعی، اقتصادی و... را تحت تاثیر خودش قرار داده است.

وی افزود: تاکنون میزان ابتلا در دنیا از مرز 22 میلیون نفر گذشته است و این بیماری 780 هزار نفر در دنیا تلفات داشته است. در کشور ما نیز میزان فوتی‌ها در آستانه 20 هزار نفر است. البته هنوز هم نادانسته‌های ما در برابر دانسته‌های ما درباره این ویروس بسیار زیاد است. مطمئنا مردم و کادر بهداشت و درمان متحمل رنج‌های زیادی شدند. خیلی‌ها عزیزان‌شان را از دست داده‌اند. این سردرگمی و بلاتکلیفی که برای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و زندگی‌مان وجود دارد، ممکن است همه ما را آزار دهد. در عین حال همه می‌دانیم که می‌توانیم در بحران‌ها تهدیدها را به فرصت بدل کنیم. هوشمندانه‌ترین روش این است که خودمان را با شرایط تطبیق دهیم و یک سبک زندگی جدید کرونایی را انتخاب کنیم.

لاری با بیان اینکه همه دنیا از جمله کشور ما به شدت با آخرین متدها درگیر تهیه واکسن برای این بیماری هستند، گفت: البته هنوز هیچ واکسنی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی نیست. البته نباید ناامید باشیم، اما ممکن است مانند بسیاری از بیماری‌ها مانند ایدز، هیچ واکسنی هم برایش پیدا نشود. بنابراین بهترین راه این است که سبک زندگی مطابق با کرونا را پیش بگیریم. آنچه که مسلم است این است که با اصول پیشگیری مانند فاصله گذاری، استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌ها می‌توانیم از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنیم.

وی ادامه داد: به هر حال به دلیل مسائل اقتصادی، بازگشایی‌ها باید انجام می‌شد و بنابر اقتضای بازگشایی، پروتکل‌های بهداشتی تدوین شدند. حال برای اینکه سلامت بمانیم و بازگشایی‌ها هم ادامه یابد، باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود. ما همواره در پی این بودیم که قانون از افرادی که ماسک می‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، در برابر کسانی که این کار را انجام نمی‌دهند و سلامت دیگران را با مخاطره مواجه می‌کنند، حمایت کنیم. بر این اساس یکسری تمهیدات قانونی در مصوبه ستاد ملی کرونا در 25 مرداد ماه در نظر گرفته شده است.

وی در این باره افزود: به این ترتیب این تفویض به بالاترین مقام دستگاه و مدیرکل‌ها داده شده که اگر در ادارات کسانی پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، می‌توانند بدون اینکه این افراد به هیات های بدوی رسیدگی به تخلفات ارجاع شوند، بندهای مجازات توبیخ کتبی و حتی تا کسر حقوق برایشان اعمال شود.

لاری تاکید کرد: در واحدهای صنفی نیز کسانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، ابتدا اخطار می گیرند و بعد از 5 و سپس 10 روز، تعطیلی صنف اتفاق می‌افتد. از همه مردم می خواهیم پروتکل‌ها را رعایت کنند. در عین حال ماه محرم را در پیش داریم که فرصتی برای بزرگداشت امام حسین (ع) است، اما با توجه به شرایط کرونا این روند نمی تواند مانند سال‌های گذشته انجام شود. بر این اساس امیدواریم همه به پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی محرم عمل کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها