کد خبر: 427381
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۲:۵۶:۱۴
| |

فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد:

بورس| دارندگان سهام در بورس از رفتار هیجانی پرهیز کنند

وزیر اقتصاد به دارندگان سهام در بورس توصیه کرد از رفتار هیجانی در بازار سهام خودداری کرده و با استفاده از مشاوران دلسوز، در مورد دارایی خود تصمیم بگیرند.

بورس| دارندگان سهام در بورس از رفتار هیجانی پرهیز کنند
کد خبر: 427381
|
۱۳۹۹/۰۵/۲۹ ۱۲:۵۶:۱۴

اعتمادآنلاین| فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت افزود: عده‌ای در خصوص سهام‌های ارزنده‌ای نظیر سهام عدالت در کمین هستند که ارزش این سهام کاهش یابد و خود این سهام را بخرند و سهامداران با توجه به اینکه در واقع مالک بخشی از شرکت‌ها هستند باید خود در مورد ارزش دارایی خودشان تصمیم بگیرند و تابع هیجانات و مطالب شبکه‌ها و کانال‌های مجازی نباشند.

وی افزود: دولت تا پایان سال برای بازار سرمایه برنامه ریزی خوبی کرده است و تا پایان آذر ماه سهام 7 شرکت بزرگ وابسته به وزارت صنعت در بورس عرضه خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در جلسه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم تصمیم بر این شد که تاپایان سال سهام 50 شرکت بخش خصوصی به بازار سهام بیاید و سهامداران بدانند بازار سرمایه باید از ثبات خوبی برخوردار باشد و سهامداران خرد و تازه وارد‌ها از رفتار هیجانی پرهیز کنند چراکه ذات بازار سرمایه این است که ممکن است در کوتاه مدت با نوسان ارزش سهام مواجه باشد.

وی تصریح کرد: در بازار سرمایه باید دیدی حداقل میان مدت داشت و تابع هیجانات بازار نشد.

دژپسند افزود: در خصوص عرضه شناور نیز دولت یک مصوبه طلایی صادر کرده است که هر زمان بازار سرمایه زمینه مناسبی برای عرضه داشته باشد اجرایی خواهد شد.

وی سهام عدالت را سهامی طلایی و ارزنده دانست و گفت: سهام شرکت‌های حاضر در سهام عدالت با ارزندگی بسیار بالاست و مردم نباید به سرعت راجع به فروش آن تصمیم بگیرند و توصیه می‌کنم بجز کسانیکه در زندگی دچار اضطرار شده اند، بقیه مردم این سهام را فقط با سهام‌های ارزنده‌تر جایگزین کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها