کد خبر: 427490
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۰۸:۰۶:۴۳
| |

هشدار سازمان ملل نسبت به بحران انسانی در یمن

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن نسبت به پیامدهای عدم تامین فوری منابع مالی که ممکن است منجر به مرگ هزاران کودک شود، هشدار داد.

هشدار سازمان ملل نسبت به بحران انسانی در یمن
کد خبر: 427490
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۰۸:۰۶:۴۳

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری آناتولی، لیزا گراندی، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن طی سخنانی به مناسبت «19 اوت؛ روز جهانی انسان ‌دوستی» نسبت به بروز بحران‌های انسانی طی هفته‌های آتی در صورت عدم تامین فوری منابع مالی در این کشور هشدار داد.

وی با بیان اینکه 50 درصد خدمات آب و فاضلاب در یمن قطع خواهد شد، گفت: روند خدمات رسانی دارو و تجهیزات پزشکی لازم برای 189 بیمارستان و 2500 کلینیک درمانی که نیمی از امکانات درمانی این کشور را تشکیل می‌دهند، نیز ممکن است متوقف شود.

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن در ادامه تاکید کرد: ممکن است هزاران کودک بر اثر سوء تغذیه و بیماری جان خود را از دست بدهند.

گراندی پیامدهای کمبود منابع مالی در یمن را فاجعه‌بار خوانده و گفت: بسته‌های کمک غذایی به هشت میلیون نفر در شمال یمن در ماه آوریل به نصف کاهش یافته است.

سازمان‌های بین‌المللی در پایان سال 2019 گزارش‌هایی را درباره اوضاع یمن منتشر کردند. براساس این گزارش‌ها، طی شش سال اخیر 70 هزار یمنی بر اثر درگیری‌ها در این کشور کشته و زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها