کد خبر: 427570
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۳:۴۲
| |

اشرف غنی از طالبان خواست هرچه زودتر آتش‌بس دائمی را بپذیرند

رییس‌جمهور افغانستان در یک پیام ویدئویی از طالبان خواست تا هرچه زودتر آتش‌بس دائمی را بپذیرد.

اشرف غنی از طالبان خواست هرچه زودتر آتش‌بس دائمی را بپذیرند
کد خبر: 427570
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۱:۵۳:۴۲

اعتمادآنلاین| اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان، از گروه طالبان خواست تا آتش‌بس دایمی را بپذیرد و هرچه زودتر مذاکرات مستقیم با دولت را آغاز کند.

غنی امروز (پنج‌شنبه، 30 مرداد) در یک پیام ویدیویی به‌مناسب گرامیداشت یک‌صدویکمین سالروز استقلال افغانستان گفت: «صلح یک امر الهی و آرزوی مردم و آرمان ملی ما است. رسیدن به آن را ما رسالت و مسئولیت خود می‌دانیم. به همین خاطر ما بارها از طالبان خواسته‌ایم که آتش‌دایمی را بپذیرند و فورا مذاکرات مستقیم با دولت افغانستان را آغاز کنند.»

وی همچنین افزود که دولت افغانستان برای دست‌یابی به صلح «پایدار» و «باعزت» و آغاز مذاکرات هیأت دولت با گروه طالبان تمامی موانع و بهانه‌ها را برداشته است.

رییس‌جمهور افغانستان تأکید کرد که برای برقراری صلح باعزت و پایدار تمامی شرایط آماده شده است.

این درحالی است که براساس گزارش تلویزیون ملی افغانستان، قرار بود روز یک‌شنبه هفته‌ جاری (26 اسد) مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه آغاز شود.

اما طالبان می‌گویند که تکمیل‌نشدن روند آزادی زندانیان این گروه سبب تأخیر در آغاز مذاکرات شده است. ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان نیز گفته است که آزاد نشدن شماری از اسرای نیروهای دولتی از سوی طالبان، مانع صلح است.

این در حالی است که روز گذشته اشرف غنی در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی تایمز، از سرازیر شدن موج تجارت مواد مخدر به آمریکا و اروپا پس از آزادی زندانیان طالبان هشدار داد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها