دیدار میشل عون و رئیس پارلمان لبنان

یک روزنامه فرامنطقه‌ای درباره دیدار نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور نوشت، این دیدار تعلیق به وجود آمده در رایزنی‌های دولت لبنان در دو روز گذشته در پی انتظارها برای صدور حکم دادگاه بین‌المللی ویژه لبنان را از بین برد.

دیدار میشل عون و رئیس پارلمان لبنان
کد خبر: 427642
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۰ ۱۵:۵۲:۵۶

اعتمادآنلاین| این روزنامه به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، بری در این دیدار مساله بازگشت سعد حریری، نخست وزیر سابق به عنوان رئیس کابینه آتی را مطرح کرد.

این منابع اظهار کردند: این مساله به یک بررسی دقیق برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل و یا اختلاف نظری در مرحله آتی نیاز دارد، از این منظر توافق بر سر بازگشت رایزنی‌ها میان دو طرف ظرف 48 ساعت برای ایجاد فضا و فرصتی جهت پیگیری برخی نکات و ارائه توضیحات بیشتر درباره برخی مسایل پیش از تعیین تاریخ رایزنی‌های پارلمانی جهت معرفی نخست وزیر انجام شد.

منابع یاد شده که رایزنی‌ها را دنبال می‌کنند، تاکید کردند: بری در تمامی دیدارهای خود به یک طرح روشن پایبند بود و آن گزینه سعد حریری است که به منزله نیاز اصلی این مرحله جهت مقابله با هر گونه تلاش برای ایجاد اختلاف است؛ تلاشی که در دیدارهای قبلی مسؤولان لبنانی و هیئت‌های خارجی و دیدارهای فعلی کاملا آشکار است.

آنها همچنین از تلاش گسترده‌ای که برای ایجاد تعلیق در هفته آتی پیش از بازگشت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به بیروت انجام می‌شود، دست‌کم در بخش تعیین تاریخ رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست وزیر سخن گفتند.

همچنین ریاست‌جمهوری لبنان در خصوص آنچه شبکه MTV از دیدار میشل عون و بری درباره تشکیل دولت مطرح کرده و درخواست عون برای حکومت جناح‌ها با هدف کنار نگذاشتن جبران باسیل را خبر کذب دانست که صحت ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها