کد خبر: 427676
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۰۸:۳۳:۴۳
| |

پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال نفت گوره - جاسک؛

اولین محموله نفتی از جاسک تا پایان سال 99 صادر می‌شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی با اشاره به پیشرفت 50 درصدی پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک گفت: ‌با توجه به روند کار، اولین محموله نفتی تا پایان سال از پایانه جاسک صادر می‌شود.

اولین محموله نفتی از جاسک تا پایان سال 99 صادر می‌شود
کد خبر: 427676
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۰۸:۳۳:۴۳

اعتمادآنلاین| رضا دهقان با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح انتقال نفت گوره-جاسک با جدیت و سرعت در حال انجام است، ادامه داد: اکنون کل پروژه به 50 درصد پیشرفت رسیده است. به ویژه در چند ماه اول امسال به طور متوسط در ماه بیش از 6 درصد پیشرفت داشتیم.

به گفته دهقان، پیش‌بینی می‌شود تا چند ماه آینده نیز این ضرب آهنگ پیشرفت حفظ شود.

وی افزود: در این صورت می‌توانیم خودمان را برای بهره‌برداری از خط گوره-جاسک تا پایان سال آماده کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی از پایان لوله‌گذاری هزار کیلومتری گوره تا جاسک تا پایان امسال خبر داد و گفت:‌ با افتتاح تلمبه‌خانه‌های اصلی طرح، آغاز عملیات انتقال نفت را از گوره به جاسک تا پایان سال شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: پایانه صادراتی نیز مانند سایر نقاط طرح انتقال نفت خام از گوره به جاسک پیشرفت کرده است.

دهقان تاکید کرد: اگر مخازن مورد نیاز در پایانه جاسک تاپایان سال آماده نشود، ‌ طرح‌های جایگزین مانند استفاده از گوی‌های شناور برای صادرات نفت در دستور کار خواهد بود.

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی، هدف این است اولین محموله نفتی تا اسفند ماه از جاسک صادر شود.

عزم دولت تدبیر و امید بر تکمیل خط لوله گوره- جاسک استوار بود که با تاکید رهبر معظم انقلاب برای توسعه سواحل مکران، ‌ این مهم به اجرا درآمد و قرار است تا پایان سال، نفت غرب کارون از بندر جاسک صادر شود.

با بهره‌برداری از خط لوله هزار کیلومتری از گوره به جاسک در شرایط فعلی یک میلیون بشکه به این میزان اضافه می‌شود و با بهبود عملکرد این خط لوله می‌توان این حجم را تا سه میلیون بشکه در روز نیز افزایش داد تا نفت کشور بدون عبور نفتکشی از تنگه هرمز به آب‌های اقیانوسی برسد.

این خط لوله هزار کیلومتری در مسیر خود 5 تلمبه خانه و سه ایستگاه توپکرانی خواهد داشت که از خوزستان آغاز می‌شود و بعد از عبور از استان بوشهر به شرق استان هرمزگان و بندر جاسک می‌رسد.

در آنجا نیز علاوه بر ساخت پایانه صادراتی نفت خام و میعانات گازی، ‌ 20 مخزن ذخیره‌سازی نفت خام ساخته خواهد شد که حجم مخازن ذخیره‌سازی کشور را 10 میلیون بشکه افزایش می‌دهد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها