کد خبر: 427718
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۹:۱۴
| |

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه تاجیکستان و افغانستان

وزرای امور خارجه تاجیکستان و افغانستان در یک تماس تلفنی در خصوص همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای گفت و گو کردند.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه تاجیکستان و افغانستان
کد خبر: 427718
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۹:۱۴

اعتمادآنلاین| «سراج‌الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان و «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در یک تماس تلفنی در خصوص همکاری های دوجانبه و منطقه ای و سایر مسائل مورد علاقه متقابل گفت‌وگو کردند.

مهرالدین و اتمر در مورد وضعیت افغانستان و روند صلح این کشور و زمینه های گسترش همکاری های دوجانبه و همچنین مسائل منطقه ای تبادل نظر کردند.

بنابر اطلاعیه وزارت امور خارجه افغانستان، در این گفت و گو مهرالدین از موضع افغانستان در روند صلح با طالبان و حفظ نظام جمهوری اسلامی حمایت و ابراز امیدواری کرده است که جنگ و بحران طولانی در افغانستان با تلاش‌های مشترک دولت و مردم این کشور و همکاری های صادقانه کشورهای منطقه و جهان پایان خواهد یافت.

مهرالدین و اتمر توافق کردند که با هدف تقویت هرچه بیشتر همکاری ها، روسای جمهور دو کشور در آینده نزدیک طی تماس تلفنی با هم گفت‌وگو خواهند کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان با هدف ایجاد اجماع و جلب حمایت های کشورهای خارجی از موضع کابل در روند صلح، طی چند روز اخیر با تعدادی از وزرای امور خارجه کشورهای منطقه و جهان و از جمله ایران، هند، چین و اتریش نیز گفت‌وگوهای تلفنی انجام داده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها