کد خبر: 427814
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

علی اکبر اولیا،‌ فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اصلاح‌طلبان وظیفه دارند از قدرت گرفتن نیروهای تندرو و افراطی جلوگیری کنند

علی اکبر اولیا گفت: فعالان جبهه اصلاحات وظیفه دارند از قدرت‌داری نیروهای تندرو و افراطی جلوگیری کنند چراکه اگر این گروه بیایند و اداره کشور را در دست بگیرند و مدیریتی احساسی و سطحی حاکم باشد، حتماً نتایج فاجعه‌باری را به چشم خواهیم دید.

اصلاح‌طلبان وظیفه دارند از قدرت گرفتن نیروهای تندرو و افراطی جلوگیری کنند
کد خبر: 427814
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اصلاح‌طلبان به دلیل حمایت همه‌جانبه از دولت روحانی بخشی از سرمایه اجتماعی‌شان را از دست داده‌اند. بر همین اساس اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو کمافی‌السابق با مشکل رد صلاحیت مواجه خواهند بود در حالی که درگیر مساله‌ کمرنگ شدن امید اجتماعی هستند. به همین دلیل اصلاح‌طلبان در فضایی ابهام‌آمیز به فکر حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست‌ جمهوری 1400 هستند.

علی اکبر اولیا،‌ فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این‌ باره اظهار داشت: فضای جامعه فضایی خاص است. در واقع شرایط تحریم و البته کرونا و همچنین ناکارآمدی‌های دولت باعث شده سرمایه ‌اجتماعی آسیب ببیند و دلسردی در جامعه پررنگ شود. این در حالی است که سیستم رسانه‌ای حساب‌شده‌ی دشمن ضعف‌های کشور را به طور فوق‌العاده و بیش از حد معمول پوشش می‌دهد و سعی می‌کند فضای رسانه‌ای را در خدمت ناامید کردن ایرانی‌ها به کار گیرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:‌ در چنین اوضاعی فضای مطلوبی برای برگزاری انتخابات پورشور برقرار نیست؛ یعنی شرایط به حدی بد است که حتی برخی از چهره‌های شاخص جریان اصلاحات هم از ورود به انتخابات دلسرد هستند و بر این باورند که اصلاح‌طلبان باید به خود تنفس بدهند و فعالیتی در انتخابات 1400 نداشته باشند. این نگاه در حالی طرح می‌شود که اکثر دوستان دلسوز اصلاح‌طلب معتقدند، اصلاح‌طلبان باید در هر شرایطی حرف‌هایشان را بزنند و صحنه را خالی نکنند. البته ترکیب مجلس نشانگر این است‌ که اصولگرایان هم حال و روز خوشی ندارند.

او توضیح داد:‌ با وجود اینکه اصلاح‌طلبان از شرایط مناسب برای ورود به عرصه انتخاباتی محروم‌اند؛‌ اما اگر فرصتی پیش آمد، اصلاح‌طلبان باید بیایند و سطح توقع عمومی را بالا ببرند. فعالان جبهه اصلاحات وظیفه دارند از قدرت‌داری نیروهای تندرو و افراطی جلوگیری کنند‌ چراکه اگر این گروه بیایند و اداره کشور را در دست بگیرند و مدیریتی احساسی و سطحی حاکم باشد، حتماً نتایج فاجعه‌باری را به چشم خواهیم دید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: جریان اصلاحات بی‌‌شمار چهره‌هایی دارد که هم سواد بالایی دارند و هم توانایی خودشان را ثابت کرده‌اند. به همین دلیل باید مقدمات حضور آنها در انتخابات فراهم شود تا اصلاح‌طلبان از این طریق دوباره بتوانند کشور را از مسیر بحران‌زایی و مانع‌تراشی بیرون ببرند.

علی اکبر اولیا در پایان گفت: تفکر اصلاح‌طلبی نیاز ضروری کشور است و به همین دلیل اصلاح‌طلبان به هیچ وجه نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.

چکیده گفت‌وگو با علی اکبر اولیا

-ناکارآمدی‌های دولت باعث شده سرمایه ‌اجتماعی آسیب ببیند

-اصولگرایان هم حال و روز خوشی ندارند.

-اصلاح‌طلبان از شرایط مناسب برای انتخابات محروم‌اند

-مدیریت احساسی نتایج فاجعه‌باری خواهد داشت.

-تفکر اصلاح‌طلبی نیاز ضروری کشور است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها