رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی:

احتمالا قیمت قارچ از نیمه دوم سال افزایش یابد

رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به تعادل عرضه و تقاضا، کمبودی در عرضه قارچ نداریم.

احتمالا قیمت قارچ از نیمه دوم سال  افزایش یابد
کد خبر: 427897
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۱۰:۰۷:۰۸

اعتمادآنلاین| مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه قارچ وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به تعادل عرضه و تقاضا، مازاد و یا کمبودی در تولید قارچ نداریم.

او افزود: بنابر آمار روزانه 50 تن قارچ تولید می‌شود که با این وجود مشکلی در بازار وجود ندارد.

رجبی ادامه داد: با توجه به روند افزایش افسار گسیخته مواد اولیه رایزنی‌هایی در خصوص تجدید نظر در قیمت‌ها صورت گرفته است و این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم سال 15 تا 20 درصد قیمت افزایش یابد.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ بیان کرد: با بازشدن مرز‌های کشور و اجازه ورود محصولات به برخی کشور‌ها انتظار می‌رود که صادرات قارچ از سر گرفته شود.

او با اشاره به اینکه قیمت قارچ یک پنجم قیمت گوشت است، بیان کرد:هدف ما از افزایش قیمت قارچ، فشار بر مصرف کننده نیست، بلکه انتظار می‌رود با تصمیمات اتخاذ شده قیمت قارچ به نرخ واقعی خود برسد تا تولیدکننده بتواند اشتغال خود را حفظ کند و به تولید ادامه دهد.

رجبی در پایان درباره تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صادرات قارچ تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، صادرات قارچ متوقف شد و در بازار داخل هم رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی تعطیل شده اند یا با ظرفیت کمتری کار می‌کنند اما خوشبختانه با توجه به فرهنگسازی در خصوص مصرف قارچ، در داخل مشکلی وجود ندارد، این در حالی است که اگر تدابیری اندیشیده نمی‌شد، نیمی از تولید مازاد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها