کد خبر: 427906
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

برنامه واشینگتن برای قطع ارتباط عراق به برق ایران عملیاتی می‌شود؟

پس از چند سال کش‌وقوس واشینگتن موفق شد شرکت جنرال الکتریک را به عنوان پیمانکار اصلی ساخت نیروگاه تولید برق در عراق به مسئولان این کشور تحمیل کند.

برنامه واشینگتن برای قطع ارتباط عراق به برق ایران عملیاتی می‌شود؟
کد خبر: 427906
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از چند سال کش‌وقوس واشینگتن موفق شد شرکت جنرال الکتریک را به عنوان پیمانکار اصلی ساخت نیروگاه تولید برق در عراق به مسئولان این کشور تحمیل کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، در حاشیه سفر نخست‌وزیر عراق به واشینگتن، شرکت جنرال الکتریک اعلام کرد 2 قرارداد جدید در بخش انرژی برق با بغداد به امضا رسانده است.

بر اساس بیانیه شرکت که رسانه‌های عراقی هم آن را منتشر کردند، در چارچوب این قرارداد 1.2 میلیارد دلاری قرار است چند نیروگاه گازی برای تولید 6 هزار مگاوات برق احداث شود.

شبکه تلویزیونی آمریکایی الحره عراق هم در این باره خبر داد، یکی از اهداف این قرارداد پایان دادن به همکاری ایران و عراق در زمینه انرژی است.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت آمریکا با اعمال فشار بر دولتمردان عراقی مانع از عملیاتی شدن قراردادهای مشابه عراق با چین و آلمان شده بود.

آخرین این قراردادها مربوط به توافق عراق با شرکت زیمنس آلمان بود که با اعمال فشار شدید آمریکا دولت عبدالمهدی مجبور شد از آن چشم‌پوشی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها