الکاظمی پس از دیدار از کنگره:

عراق و آمریکا می توانند مرحله جدیدی از روابط دوجانبه را ایجاد کنند

نخست وزیر عراق تاکید کرد، گفت‌وگوی استراتژیک با آمریکا می‌تواند مرحله جدیدی از روابط دوجانبه بغداد-واشنگتن را ایجاد کند.

عراق و آمریکا می توانند مرحله جدیدی از روابط دوجانبه را ایجاد کنند
کد خبر: 427993
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۱ ۱۴:۴۴:۳۰

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دولت عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در دیدار با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: عراق کشوری دارای حاکمیت است و تعامل با آن بر اساس این اصل انجام می‌شود، نیاز به تقویت همکاری‌های عراق و آمریکا به ویژه در حوزه اقتصادی وجود دارد.

بر اساس این بیانیه، الکاظمی گفت: افق‌های همکاری میان بغداد و واشنگتن تنها به بخش امنیتی و نظامی محدود نبوده بلکه شامل حوزه‌های مختلفی از جمله بازسازی عراق و آغاز مشارکت‌های اقتصادی با آمریکا می‌شود.

در این دیدار دو طرف به بررسی راه‌های توسعه روابط دوجانبه عراق و آمریکا در زمینه‌های امنیتی، اقتصادی، آموزشی و دیگر حوزه‌ها پرداختند و درباره افزایش کارایی و قدرت جنگی نیروهای امنیتی عراق به شکلی روابط دو کشور را به مرحله جدیدی سوق دهد و نیز مساله آوارگان و اقلیت‌ها گفت‌وگو کردند.

الکاظمی با اشاره به چگونگی روابط دو کشور پس از اتمام جنگ با گروه تروریستی داعش تاکید کرد:

گفت‌وگوی استراتژیکی که در سفرم به واشنگتن میان دو طرف عراقی و آمریکایی انجام شد، منجر به چند نکته با اهمیت شد که می‌توانند مرحله جدیدی از روابط دوجانبه میان دو کشور را ایجاد کنند.

نخست وزیر عراق نیز تاکید کرد: مساله تشکل‌ها و آوارگان بخش مهمی از توجه‌های دولت را به خود اختصاص داده و دولت به دنبال بازگردادن آوارگان به مناطق اصلی‌شان و حل مشکلاتی است که اقلیت‌های عراق با آنها مواجه هستند، دولت می‌خواهد از این تشکل‌ها حمایت کرده و آنها را توانمند سازد.

پلوسی نیز در این دیدار ضمن اشاره به حمایت واشنگتن از دولت فعلی عراق و رویکردهای ملی‌گرایانه آن تاکید کرد: عراق کشوری مستقل و با اهمیت در منطقه‌ای دشوار است، اجماع نظری درباره حمایت از استقلال دولت عراق، بازسازی این کشور و حمایت از تلاش‌های آن در مبارزه با داعش وجود دارد.

پلوسی در این دیدار ضمن استقبال از الکاظمی و هیئت همراهش، از اقداماتی که او از زمان انتصاب در پست نخست وزیری انجام داده و نیز اقدامات دولت عراق در حوزه تشکل‌ها و آوارگان تقدیر کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها