احزاب پیش از حمایت یک کاندیدا شرایط کشور را بسنجند

یک نماینده پیشین مجلس پیشنهاد داد که احزاب و گروه‌ها پیش از حمایت از یک کاندیدای خاص شرایط کشور را بسنجند و بررسی کنند مردم به چه تحولی در سیاست نیاز دارند و بر آن اساس کاندیدای خود را پیدا کنند.

احزاب پیش از حمایت یک کاندیدا شرایط کشور را بسنجند
کد خبر: 428040
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۰۵:۲۵:۵۴

اعتمادآنلاین| ایرج ندیمی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر توصیه به رد صلاحیت شدگان ادوار گذشته برای ثبت نام نکردن در انتخابات 1400، اظهار کرد: نظر ایشان درباره عدم ثبت نام رد صلاحیت شدگان در انتخابات گذشته، معطوف به ریاست جمهوری است. بویژه آنهایی که در انتخابات سال‌های 92 و 96 رد صلاحیت شدند.

وی ادامه داد: آقایان زاکانی، احمدی‌نژاد، حاجی بابایی، غرضی، بقایی، قاضی زاده، فلاحیان و شریعتمداری و... ازجمله کسانی هستند که صلاحیتشان برای انتخابات ریاست جمهوری رد شده است.

این فعال سیاسی گفت: در واقع شورای نگهبان دارد رویکرد درستی را پیش می‌گیرد، اسامی که برای ریاست جمهوری شرکت کردند و به هر دلیل رد شدن نباید مجدد ثبت نام کنند؛ چراکه عملا رد صلاحیت می‌شوند.

وی‌ادامه داد: در واقع سخنگوی محترم شورای نگهبان فقط توصیه کرده است؛ این در حالی است کن از نظر حق و حقوق منعی برای هیچ کس وجود ندارد. از نظر قانون اساسی منعی برای ثبت نام وجود ندارد اما این گفته براساس تجاربشان در شورا است.

این نماینده اسبق مجلس گفت: آنچیزی که سخنگوی شورای نگهبان مطرح کردن ارشادی است و هنوز دخالت اداری_دستوری پیدا نکرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها