حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی معابر به دوره قالیباف برمی‌گردد+ تصویر

بررسی های خبرنگار دیده بان ایران نشان می دهد که حذف کلمه "اسلامی" از تابلوی میدان جمهوری اسلامی تهران و برخی معابر دیگر مسبوق به سابقه بوده است و مختص شهرداری جدید نیست.

حذف کلمه «اسلامی» از تابلوی معابر به دوره قالیباف برمی‌گردد+ تصویر
کد خبر: 428134
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۱:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| موضوع تغییر سهوی تابلوی نام میدان "جمهوری اسلامی" به جمهوری طی دو روز گذشته از سوی برخی رسانه های اصولگرا و همچنین کاربران نزدیک به این جریان خاص در کشور، دستمایه تازه ای جهت دور تازه حمله به شهرداری تهران قرار گرفته است.

با این حال، غلامحسین محمدی مشاور شهردا تهران روز گذشته در گفت و گو با شبکه خبر از اصلاح این تابلو و همچنین برخورد با عاملان آن خبر داد اما به نظر می رسد پس از انتشار دروغین خبر حذف کلمه شهید از تابلوهای معابر سطح شهر تهران که مشخصاً توسط برخی رسانه های خاص مانند مشرق نیوز به راه افتاد و بعد از مدتی با تلاش عوامل شهرداری تهران دروغ بودن آن اثبات شد. این موضوع هم چیزی به جز راه افتادن هجمه ای تازه در آستانه ماه محرم علیه شهرداری تهران نباشد.

هرچند بررسی‌ها نشان می دهد که حذف کلمه "اسلامی" از تابلوی میدان جمهوری اسلامی تهران و برخی معابر دیگر مسبوق به سابقه بوده است و مختص شهرداری جدید نیست.

کما اینکه این بررسی ها نشان میدهد در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف هم اختصار نویسی در تابلوهای شهری رواج داشته است اما چرا این رسانه های مرتبط به طیف اصولگرا و کابران آن در شبکه ای اجتماعی در آن دوران احساس خطر نکرده بودند موضوعی است که برای بسیاری از مردم سوال برانگیز شده است.

میدان جمهوری

منبع: دیده‌بان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها