وزرای دفاع ایران و روسیه بر تقویت همکاری‌ها تاکید کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال های اخیر یک تلاش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمأبانه آمریکا و دولت ترامپ در منطقه را شروع کرده اند.

وزرای دفاع ایران و روسیه بر تقویت همکاری‌ها تاکید کردند
کد خبر: 428185
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۴:۲۴:۱۱

اعتمادآنلاین| امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دردیدار با سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در تحولات چند ماه اخیر و بطور ویژه در مخالفت با قطعنامه اخیر ضد ایرانی آمریکا اظهار داشت: با توجه به استمرار تهدیدات علیه دو کشور تقویت هر چه بیشتر همکاری های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دیدارها و رایزنی های هر دو کشور در سطوح عالی بطور مرتب و رضایت بخش در جریان است گفت: جمهوری اسلامی ایران و روسیه در سال های اخیر یک تلاش هدفمند و مشترک برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمأبانه آمریکا و دولت ترامپ در منطقه را شروع کرده اند.


وزیر دفاع تصریح کرد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان امنیت ملل و رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا در خصوص تمدید ممنوعیت های تسلیحاتی علیه ایران، یکبار دیگر ضمن اینکه شکست بزرگی را برای آمریکا و متحدین منطقه ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با سیاست های خصمانه و غلط را نشان داد.

امیر حاتمی بابیان پاسخ کشورهای عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها گفت: این اقدام کشورهای عضو برجام ضربه محکم دیگری بر زیاده خواهی های آمریکا بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه ای انتخاب کرده اند ، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا ، صلح و ثبت و امنیت را در منطقه بوجود آورد.

سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت : ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی دارند.

سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت : در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه ، روبه توسعه است.

سرگئی شایگو بر ضرورت تداوم همکاریهای منطقه ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار امیر حاتمی برای تقویت همکاری های دو جانبه از سرگئی شایگو برای حضور در ایران دعوت به عمل آورد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها